سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - به گزارش خبرگزاری‌ها: عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری این شورا که ظهر امروز برگزار شد تاکید کرد که لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی که جز مصوبات ۴گانه موسوم به fatf است مغایر قانون اساسی است.
کد خبر: ۶۲۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 14 July 2018
 
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر امروز (شنبه، 23 تیر) در نشست خبری که در محل این شورا برگزار شد به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخ داد. اهم پاسخ‌های سخنگوی شورای نگهبان را در زیر می‌خوانید:

* لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی جزو مصوبات 4 گانه موسوم به fatf است که اعضای شورای نگهبان اعلام کردند که می‌بایست از سوی قوه قضائیه ارائه شود و آن را مغایر قانون اساسی دانست.

*{درباره اظهارات کریمی قدوسی مبنی بر رد صلاحیت روحانی}  همه مواضع رسمی از سوی بنده حقیر به عنوان سخنگوی شورای نگهبان مطرح و اعلام می‌شود، هر امری غیر از این را باور نکنید.

*{ حملات به شورای نگهبان به ویژه در زمینه اتهامات مالی} طبیعتا هر جایی که وظایفش را درست انجام دهد، مورد هجمه دشمن قرار می‌گیرد، انشاءالله شما رسانه‌های داخلی به وظایف خود در برابر این هجمه ها عمل خواهند کرد.

*{اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس مبنی بر بررسی لوایح چهارگانه در مجلس} نظر رهبر معظم انقلاب برای همه دستگاه‌ها صاحب و حاکم است، اما این مانع نمی‌شود که دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکنند.

*{نظارت بر عملکرد داوطلبان انتخابات } هرگونه فعالیت افرادی که مورد نگاه انتخاباتی هستند، برای ادوار آینده، مورد رصد شورای نگهبان قرار دارند، به حکم قانون است و نه توسعه اختیارات، هرگونه فعالیت این افراد در شورای نگهبان محل بحث خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :