امام جمعه ابرکوه:
امام جمعه ابرکوه گفت: اروپا برای مذاکره با ایران به دنبال وقت کشی است تا آمریکا دور جدید تحریم‌های خود را در مرداد ماه اعمال کند و با فشار بیشتر بر ایران بتواند چانه‌زنی بیشتری کند.
کد خبر: ۶۲۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 14 July 2018

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی، در خطبه‌های امروز نمازجمعه ابرکوه با تاکید بر اینکه کشور ما برای پیشرفت باید متکی به توان داخلی باشد، اظهار داشت: عده ای بر این باورند که تنها با تکیه بر قدرت‌های دروغین است که می توان به پیشرفت دست یافت.

وی بیان کرد: همچنین عده ای تصور می‌کنند که اگر ایران با آمریکا و کشورهای مستکبر و زیاده‌خواه گفتگو نکرد و حاضر نشد زیر بار زیاده‌خواهی‌ها و خودخواهی‌های آنها برود، اهل تعامل با دنیا نیست.

امام جمعه ابرکوه در مورد ادامه مذاکرات ۱+۴ نیز عنوان کرد: بحث برجام نیمه‌جان هنوز از مباحثی است که کشور را درگیر کرده اما با توجه به بسته پیشنهادی اروپا که هفته پیش به ایران ارائه شد و با توجه به محتوای کلام وزرای خارجه ۱+۴، چنین به نظر می رسد که پیشنهادات آنها نیز چنگی به دل نمی زند.

حسینی تصریح کرد: به گفته رئیس‌جمهور در بسته پیشنهادی، راهکار عملیاتی و شیوه مشخصی برای ادامه همکاری‌ها وجود ندارد و تنها تعهدات کلی در قالب بیانیه‌های سابق اتحادیه اروپا عنوان شده که فاقد ضمانت اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: در این بسته همچنین شروط شش‌گانه رهبر معظم انقلاب نیز رعایت نشده است ضمن اینکه اروپایی ها به دنبال وقت کشی هستند تا تحریم های جدید آمریکا در مردادماه انجام شود و ایران در شرایط سخت تری قرار گیرد آنگاه بتوانند بیشتر چانه زنی کنند.

امام‌ جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از مسئولان استانی به خاطر عدم حمایت از مسئولان ابرکوه اظهار داشت: مسئولان ابرکوه برای پاسخگویی به مراجعان خود به ویژه اداراتی نظیر بهزیستی و کمیته امداد، نیازمند همکاری مسئولان استانی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وظایف و اهمیت شورای نگهبان در نظام اسلامی پرداخت و بیان کرد: تشکیل شورای نگهبان توصیه امام خمینی (ره) بود که در قانون اساسی هم گنجانده شد و ایشان همیشه بر حفظ جایگاه و اقتدار این شورا در نظام اسلامی و قانون اساسی تأکید داشتند.

حسینی تصریح کرد: حمله به شورای نگهبان گاهی از ناحیه دشمنان دانا است که با اسلامیت نظام مخالف است و گاهی از ناحیه دوستان نادان که البته ممکن است مورد تأیید این شورا قرار نگرفته‌اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار