برنامه‌های دهه‌ی کرامت از فردا همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در استان فارس آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۳۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶ 14 July 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: پیاده روی دختران احمدی اولین ویژه برنامه‌ی این دهه است که عصر روز ولادت حضرت معصومه (س) در حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سلامی افزود: شرکت کنندگان در این برنامه پس از طی کردن مسیر مقبره‌ی ام احمد مادر حضرت شاهچراغ (ع) به سمت حرم مطهر در مراسم جشن میلاد ویژه‌ی بانوان و دختران شرکت خواهند کرد.
وی گفت: در ایام دهه‌ی کرامت امسال ۱۸۰ برنامه‌ی فرهنگی و مذهبی مختلف در حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به ویژه برنامه‌ی کوچ عاشقانه اشاره کرد که در شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود و بیش از ۵ هزار نفر از سراسر استان درقالب کاروان‌های پیاده وارد حرم مطهر می‌شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم از برگزاری جشن‌های مردمی به مناسبت دهه‌ی کرامت در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.
سهرابی افزود: راه اندازی کاروان نمادین ورود حضرت شاهچراغ (ع) به شیراز با همکاری ۱۵۰ هنرمند و اختتامیه‌ی جشنواره شعر رضوی باحضور شاعران برجسته‌ی کشوردر شهر گراش هم از دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری این اداره‌ی کل در ایام دهه‌ی کرامت خواهد بود.
در ایام دهه‌ی کرامت امسال قرار است بیش از ۲ هزار ویژه برنامه در نقاط مختلف استان فارس برگزار شود.
دهه‌ی کرامت امسال ازبیست و چهارم تیرماه همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا سوم مرداد مصادف با ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار