عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امکانات رفاهی موجود برای زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) را ناکافی دانست.
کد خبر: ۶۳۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 15 July 2018

به گزارش تابناک قم،آیت‌الله علی‌اکبر مسعودی خمینی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) فقط کارهای فرهنگی نیست بلکه با اقدامات عمرانی هم ممکن است، اظهار داشت: در شهر قم درباره حضرت معصومه(س) کارهایی انجام شده که چند نوع است. بخشی از کارها نوشتاری و فرهنگی در قالب کتاب و مجله بوده و بخشی هم کارهای بارگاهی و صحن سازی است. این‌ها هم تا اندازه‌ای خوب است اما زیاده‌روی در این اقدامات خیر.

وی افزود: به عنوان مثال اینکه در یک روز ۳۰۰ میلیون تومان پول خرج کنیم و بنر بسازیم چندان مورد رضایت مردم نیست. گاهی با یکی دو بنر می‌شود پیام را انتقال داد اما اگر مسجدی یا حسینیه‌ای ساختیم یا کاری برای رفاه مردم انجام دادیم این مثبت است.

تولیت سابق آستانه حضرت معصومه(س) اضافه کرد: زوار در قم نخستین چیزی که می‌خواهند جای تمیزی برای وضو گرفتن و استراحت در جوار حضرت است.

ارشاد اخلاقی در حرم زننده نباشد

وی با بیان اینکه هنوز جای رفت و آمد و نماز و استراحت برای زائران در قم کم است، ادامه داد: در اطراف حرم فضایی که تخریب شده باید برای رفاه زائر ساخته شود و در اختیار آنان قرار بگیرد.

آیت‌الله مسعودی خمینی به دیگران مؤلفه‌های جذب مخاطب اشاره کرد و افزود: رفتار انسان‌ها و کسانی که در حرم حضرت معصومه(س) هستند نباید رفتاری باشد که زننده باشد و از روی خودنمایی باشد. ارشاد اخلاقی در حرم مطهر هم باید به روشی باشد که مردم بپسندند.

وی با تأکید بر اینکه در انتخاب ائمه جماعات و سخنرانان باید دقت بسیاری شود، گفت: سخنرانی‌ها باید بسیار مورد توجه باشد تا افرادی که صحبت می‌کنند مؤثر و با دقت باشد.

نیاز به تلاش بیشتر در فرهنگ‌سازی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: کارهایی که تا امروز برای شناساندن شخصیت حضرت معصومه(س) انجام شده نه به طور کلی بی اثر بوده و نه می‌شود گفت که تمام کاری که انجام شده مؤثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگسازی نیاز به دقت و تلاش بیشتری هست، ادامه داد: اقداماتی که درباره حضرت معصومه(س) انجام شده باید قوی‌تر شود.

آیت‌الله مسعودی خمینی گفت: اوضاع فرهنگی ما امروز اوضاع نا به سامانی است و دیگران محتوای خلاف اسلام بسیار نشر می‌دهند. تبیین شخصیت حضرت معصومه(س) اگر امروز اتفاق بیفتد بدون شک در میان زنان و دختران جامعه ما اثر مطلوبی دارد و چاره بخشی از نابسامانی‌ها خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار