مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: در پایان سال ۹۶ تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در خراسان‌رضوی ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر بوده که این میزان نسبت به پایان سال ۹۵ در حدود ۴ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۶۳۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 15 July 2018

به گزارش تابناک : سید محسن نظام خیرآبادی بعد از ظهر امروز در نشست‌خبری هفته تأمین اجتماعی اظهار داشت: مجموعه بیمه‌ای در استان خراسان رضوی با 27 شعبه، 17 کارگزاری، 21 شعبه اقماری و 1120 نفر کارمند در حال فعالیت بوده و به نزدیک 500 هزار بیمه شده و بیش از 15 هزار نفر مستمری بگیر خدمات ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: در مجموع 2 میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت خراسان رضوی از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند که شامل 42 درصد جمعیت استان می‌شوند این میزان در نقاط شهری به متوسط 63 درصد می‌رسد.

نظام خیرآبادی ادامه داد: مجموع میزان پرداخت مستمری و غرامت دستمزد در خراسان رضوی در سال 95 حدود 174 میلیارد تومان در ماه بوده که این میزان در سال 96 به 213 میلیارد تومان رسیده و پیش‌بینی این است که برای امسال به حدود 240 میلیارد تومان در ماه برسد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در راستای از بین بردن بروکراسی اداری هم اکنون نزدیک به 50 فرآیند سازمان در حال الکترونیکی شدن بوده که دریافت فیش حقوقی، دریافت سابقه بیمه، ارائه لیست بیمه توسط کارفرما و صدور احکام مستمری بگیران از جمله آنها است.

نظام خیرآبادی افزود: در سال 96 تعداد مستمری‌بگیران نسبت به سال 95 در حدود 15 درصد و تعداد بیمه شدگان 1.2 درصد رشد داشته اما هنوز مشکلی برای سازمان وجود ندارد و این مسئله که گفته می‌شود سازمان تأمین اجتماعی در حال ورشکستگی است پایه و اساسی ندارد البته این را باید گفت که کمبود نقدینگی مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان‌رضوی، تصریح کرد: در پایان سال 96 تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان رضوی 15 هزار و 400 نفر بوده که این میزان نسبت به پایان سال 95 در حدود 4 درصد رشد داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین هم‌اکنون میزان مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان رضوی به 15 هزار و 670 نفر رسیده است.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار