مدیرکل ارشاد یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان این‌که رسانه‌ها باید کانون تولید برای جامعه باشند، گفت:‌ مدیران باید به رسانه‌ها اجازه ورود بدهند حتی اگر در برخی مواقع خوش آیند آنها نباشد.
کد خبر: ۶۳۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 16 July 2018

به گزارش «تابناک یزد»، «مجید جوادیان‌زاده» در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان، با بیان این‌که فضای رسانه‌ای پیچیده شده است، ‌اظهار کرد:‌ رسانه امروز از تئوری جلو افتاده و به همین دلیل برخورداری از سواد رسانه‌ای در اولویت این مهم قرار گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد عبارت جدید در وصف رسانه، افزود: رژیم رسانه‌ای از دیگر واژه مهم و جدید در حوزه اطلاع‌رسانی بوده که به دلیل تعدد رسانه‌های مجازی و مکتوب ایجاد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد منشأ بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز را عدم استفاده درست و بهینه در رسانه دانست و گفت:‌ آموزش چگونگی برخورد اصحاب رسانه با مردم و مردم با اصحاب رسانه امری ضروری است.

جوادیان‌زاده با اشاره به نقش رسانه‌ها در جریان سازی‌های مختلف آموزشی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، تصریح کرد:‌ تقویت کیفی باید مبنای عملکرد رسانه‌های مجازی و مکتوب قرار بگیرد.

این مقام مسئول در مورد عملکرد رسانه‌ها، ایجاد و تقویت اعتماد عموی را لازمه فعالیت گسترده رسانه‌های مختلف در استان و کشور دانست و بیان کرد: اعتماد، فضای تنفس رسانه است.

وی با بیان این‌که رعایت شرافت رسانه‌ای نقش مهمی در جذب اعتماد مدیران و عموم جامعه ایفا می‌کند، گفت: مدیران هم باید مهارت ارتباط با رسانه‌های مختلف را در دستگاه‌های خود ایجاد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به ویژگی‌های عملکردی رسانه‌ها،‌ بیان کرد: وقتی چراغ رسانه در محیط و جامعه‌ای روشن شود،‌همه چیز شفاف و عیان خواهد شد.

جوادیان‌زاده پاسخگویی در هر شرایطی را مهمترین رسالت مدیران در جمهوری اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: مدیران باید به رسانه‌ها اجازه ورود بدهند حتی اگر در برخی مواقع خوش آیند آنها نباشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات متعدد گفت وگو برای حل مشکلات،‌گفت:‌ گفت‌و‌گوی دوستانه برای شنیدن و البته برطرف کردن مشکلات معجزه‌ای بزرگ برای توسعه عملکرد و تقویت همکاری‌های با یکدیگر است.

این مقام مسئول با بیان این‌که رسانه‌ها باید کانون تولید امید برای زندگی باشند،‌ تصریح کرد:‌ تأکید بر ضعف‌ها دوای درد کشور نبوده و نیست.

مدیرکل ارشاد یزد در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی این موضوع که پاسخگویی مسئولان باید به برند آنها تبدیل شود را از دیگر رسالت های اصحاب رسانه در استان و کشور دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار