تازه اینکه اخیرا با برنامه ریزی اعلام شده ،قطع برق را به تونل های استان نیز کشانیده اید ،آیا فکر نمی کنید با قطع برق دوساعته یک تونل و تاریک نمودن آن ،در همان دوساعت ممکن است تصادفی پیش بیاید و جان مردم را به مخاطره اندازید؟! آیا این روش صرفه جویی ما ،صرفه جویی در عمر مردم تعبیر نمی شود؟!
کد خبر: ۶۳۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 17 July 2018

تابناک ایلام ::این روزها بحث قطع برق برنامه ای و خارج از برنامه نقاط مختلف استان را به کرات در رسانه های مختلف وشبکه های اجتماعی دنبال کرده اید. خاموشی هایی که به دنبال افزایش کم سابقه دمای هوا و متعاقب آن افازیش مصرف برق بعنوان تنها راهکار شرکت توزیع در ستور کار قرار گرفته است.

بارها وبارها دراین خصوص نوشته ایم ،استاندار ایلام ،نمایندگان مجلس تذکر جدی داده اند که آقایان توزیع ! دراین هوای گرم ،هوای مرد مناطق گرمسیری استان را داشته باشیدبه همان سیره ای که این روزها در استان گرمسیر خوزستان دنبال می شود ،اما نه تنها افاقه ای نشده ،بلکه شرکت توزیع با تعمیم قطع برق به سایر مکانها ،مشکلات جدی را برای مردم رقم زده است.

هر بار هم در اعلامیه هایی اعلام می کنند که مردم صرفه جویی کنند تا برقشان قطع نشود ،حال قبل از پرداختن به اصل موضوع باردیگر از مدیران شرکت توزیع این سوال را می کنیم ،مگر نقش کل مردم استان ایلام از همه ده وقصبات گرفته تا شهرهای کوچک وبزرگش چند درصد بر میزان برق مصرفی کشور تاثیر گذارند؟!

مگر غیراز این است کل استان ایلام محروم از هر گونه تاسیسات برق بر ،به اندازه روشنایی معابر یک اتوبان تهران  ،یک ایستگاه مترو ان  ،یک کارخانه فولاد و به اندازه پله برقی های شهر تهران برق مصرف نمی کند ،مگر غیر از این است که روستاهای محروم این استان با حداقل خانوار، صرفا برق را برای خنک نمودن خود یا روشنایی خانه هایشان مصرف می کنند؟! پس قطع برق  روستایی با ده ،بیست یا حداکثر صد خانوار چه تاثیری بر پیک مصرف دارد؟!

تازه اینکه اخیرا با برنامه ریزی اعلام شده ،قطع برق را به تونل های استان نیز کشانیده اید ،آیا فکر نمی کنید با قطع برق دوساعته  یک تونل و تاریک نمودن آن ،در همان دوساعت ممکن است تصادفی پیش بیاید و جان مردم را به مخاطره اندازید؟! آیا این اعمال روش صرفه جویی در مصرف ،صرفه جویی در عمر مردم تعبیر نمی شود؟!

به هر حال خودشیرینی برای مدیران ارشد هم حدی دارد،چسبیدن به میز مدیرات هم اندازه ای دارد، دراجرای این برنامه چه ضرورتی غیر از نمایش خود برای مدیران ارشد احساس می شود که بی توجه به مخاطراتی که جان ومال مردم را هدف گرفته است ،قطع برق تونلها هم به برنامه های خاموشی استان افزوده شود؟!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
روشنایی تونل در شب نقض غرض است. تونلها برای جلوگیری از تغییر شدید روشنایی جاده و عدم تطابق دردید راننده صرفا در روز موثر است. در شب رانندگی در نور یکنواخت چراغ اتومبیل بسیار مطلوبتر از تشدید ناگهانی روشنایی در تونلها است.
وحید نادر شاگرد اتوبوس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
روشنایی اغلب تونلها از نظر ایکنی صحیح نیست و هر چند روشن بودن تمام آن در کل روز نیز بیشتر به یک کار لوکس شبیه هست در حالیکه موضوع تهویه و نوضوع راه فرار در تمامی تونلها امری حیاتی هست و نورد غفلت قرار گرفته است حتی بسشیاری از روشنایی های نصب شده در اغلب نقاط لوکس و زاید و گاهی خطر آفرین می باشد و کسانی در ستاد وزارت راه و سازمان راهداری چنین تصمیماتی می گرفتند که اصلا تخصص ایمتی کار و یا روشنایی راه نداشتند لذا خاموش شدن اغلب انها موجب افزایش ایمتی هم میشود
اهورا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
تونلها روشنایی نیاز دارند ونیاز به نصب جت فن برای تهویه هوای داخل تونلها که پرازمونواکسید کربن وبوی گاز تانکرها که با ترکیب اینها معلوم نیست چه ماده شیمیایی جدید تولید میشود موردنیازشدید برای تهویه است مردم ما مثل قبلا داخل تونلها بجای بالازدن شیشه ها وروشن نمودن کولر خوردو شیشه ها رابخاطر خنک بودن داخل تونل پایین میدهند غافل ازاینکه با عث مرگ سلولهای مغزی خود میشوند وبعد ازافتتاح تونلها جت فن ها معلوم نیست عاریه ای هستند، بفروش میر سند و...مردم هم مطالبه نمیکنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار