مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم از برگزاری دهه فرهنگی قم در مشهد مقدس تحت عنوان «اخت الرضا» به مناسبت اعیاد دهه ولایت خبر داد.
کد خبر: ۶۳۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ 17 July 2018

به گزارش تابناک قم،مجید رفیعی با اشاره به برگزاری دهه فرهنگی قم در مشهد مقدس اظهار داشت: این دهه به‌منظور ارائه و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و زیارتی قم در مشهد مقدس تحت عنوان «اخت الرضا» انجام و از یکم تا دهم شهریورماه در این شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: بر اساس صحبت‌های انجام‌شده با معاونت فرهنگی شهرداری مشهد و روابط عمومی آستان قدس رضوی، دهه فرهنگی قم در مشهد مقدس در سه‌نقطه کوه سنگی، بوستان شهدا جنب شورای شهر و شهرداری مشهد و مجموعه نمایشگاه آستان قدس رضوی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم با اشاره به اینکه دهه فرهنگی قم در مشهد مقدس به مناسبت اعیاد ولایت و از عید قربان تا عید غدیر انجام می‌شود، ادامه داد: در این برنامه، هنرمندان قمی معرفی‌شده و به اجرای تئاتر خواهند پرداخت، همچنین با رایزنی‌های انجام‌شده با شهرداری مشهد مقررشده تا مراکز اسکان در اختیار شهرداری قم قرار دهند تا قمی‌هایی که به مشهد می‌آیند هم با برنامه‌های هفته فرهنگی قم در مشهد آشنا شده و هم برایشان تور مشهد گردی داشته باشیم.

رفیعی با اشاره به برنامه‌هایی که در دو مکان کوه سنگی و میدان شهدا در این دهه برگزار می‌شود، ابراز کرد: آستان قدس مسجد مقدس جمکران، اداره کل صنعت، معدن و تجارت ، اداره کل میراث فرهنگی، آستان قدس حضرت معصومه(س) و اداره کل اوقاف و امور خیریه دستگاه‌هایی هستند که در این دو مکان برنامه داشته و به اطلاع‌رسانی در حوزه‌های تجارت، گردشگری و فرهنگی خواهند پرداخت.

وی یکی دیگر از اهداف برگزاری این برنامه در مشهد را ترویج کالای ایرانی و سوغات و محصولات قم بیان و افزود: همچنین بنا بر این است که نمایشگاه عکسی در خود آستان قدس رضوی برگزار و در آن پوستر، عکس وزندگی نامه مراجع معظمی که در حرم حضرت معصومه(س) و آستان قدس رضوی مدفون هستند در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار