سرلشکر باقری مطرح کرد؛
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: هرچند رئیس‌جمهور فعلی آمریکا حرف از جنگ نمی‌زند اما اطلاعات متقنی وجود دارد که در یک سال گذشته تلاش کرده تا ارتش امریکا را وادار به حمله نظامی به ایران کند.
کد خبر: ۶۳۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 22 July 2018

تلاش ترامپ برای وادار کردن ارتش آمریکا به حمله نظامی به ایرانبه گزارش تابناک قزوین، سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در جلسه شورای راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان و ایثار گران با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه علیها السلام و امام رضا علیه السلام گفت : انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی بود و از روز اول هم مردم بودند که پای انقلاب اسلامی ایستادند و در برابر مشکلات مقاومت کردند.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته بدون حضور مردم نمی شد از حوادث عبور کرد. در دفاع مقدس به دلیل حمایت همه کشورهای استکباری اگر حضور مردم نبود به شکست می انجامید اما مردم در قالب سربازی و حضور داوطلبانه در جبهه حضور یافتند و تعداد زیادی شهید و مجروح دادند. این وظیفه ماست که با خدمت رسانی پاسخی به تلاش‌ها و مجاهدت‌های آنها بدهیم.

سرلشکر باقری رسیدگی به ایثار گران را امری مهم دانست گفت: باید از زحمات رزمندگان قدردانی کرد. هرچند رئیس جمهور فعلی آمریکا حرف از جنگ نمی زند اما اطلاعات متقنی وجود دارد که در یک سال گذشته تلاش داشته ارتش امریکا را وادار به حمله نظامی به ایران کند. پس باید به دفاع از کشور اهمیت داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اینکه حوادث آینده به چه سمت و سویی خواهد رفت به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست؛ البته آنچه که در پیشانی فشار دشمن علیه ملت ایران است، تحریم و مشکلات اقتصادی است. اما انواع و اقسام تهدیدات در مجموعه این سناریو می‌تواند وجود داشته باشد و اتفاق بیافتد.

وی خاطرنشان کرد: از این رو همه اقشار ملت ایران و در راس آن نیروهای مسلح به عنوان پشتوانه دفاع از نظام اسلامی و امنیت کشور باید آماده باشند.

سرلشگر باقری گفت: عمده ترین کاری که در دوران دفاع مقدس انجام شد، سازماندهی، آموزش و بکارگیری نیروهای مردمی بود. بخش زیادی از بدنه واحدهای رزمی نیروهای مسلح را مردم تشکیل می دادند، از این رو شهیدان زیادی تقدیم شد و امروز پیشکسوتان و ایثارگرانی داریم که نیاز به خدمت رسانی بیشتری دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: بسیاری از کارکنان دولت، شرکت های دولتی و بخش های خصوصی نیز وارد نبرد شدند و جانانه جنگیدند و از نظام اسلامی دفاع کردند و بر ما است که وظیفه خود را در خدمت رسانی و انجام وظیفه به نحو احسن انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در واقع راهبرد دفاع همه جانبه مردمی که به عنوان راهبرد دفاعی نظام جمهوری اسلامی توسط امام راحل ترسیم شده و همچنان پابرجا است مستلزم این است که در طول زمان به مسئله رسیدگی به قشر رزمندگان توجه داشته باشیم و دچار غفلت در این موضوع نشویم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این رسیدگی جدای از اینکه یک وظیفه اساسی و قانونی بر عهده یکایک مسئولین نظام مقدس است موجب استمرار حضور و ارتقای بازدارندگی می‌شود.

سردار باقری افزود: بحمدالله سند بسیار جامعی در سالهای گذشته و در سال ۹۴ به تصویب هیئت وزیران رساندند که همه ابعاد موضوع در آن دیده شده است.

وی گفت: ابعاد مادی رسیدگی به رزمندگان شاید بخش کوچکی از ابعادی است که در این سند قید شده است. روح حاکم بر این سند را مسئله ارتقای منزلت و شان رزمندگی تشکیل می‌دهد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: کسی که به صورت داوطلبانه وارد جبهه می شود و از جان خود برای دفاع از میهن و دین و مردمش می گذرد بر همگان است که به این افراد رسیدگی کنند.

سرلشکر باقری در پایان با بیان اینکه در این سند وظایف سنگینی بر عهده این شورا گذاشته شده است، گفت: در آیین نامه اجرایی که به تصویب جلسه اول این نشست رسیده، اینکه این جلسه سالیانه دو بار تشکیل شود و ما این کار را جهت رسیدگی به موضوعات انجام می دهیم.

براساس این گزارش، جلسه شورای هماهنگی اجرای سند راهبردی خدمت‌رسانی به رزمندگان صبح امروز (یکشنبه ۳۱ تیر) با حضور سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار حسین سلامی جانشین و سرپرست معاون هماهنگ‌کننده سپاه، سردار غلامحسین غیب‌پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین، سردار بهمن کارگر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، علیرضا آوایی وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار