با رفتن مسعود کاظمی به رشت، گزینه اصلی تصدی بر شهرداری لاهیجان ؛
مسعود نصرتی شصت و پنجمین شهردار رشت، روز (شنبه) استعفانامه خود را به رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت ارائه و از سمت خود استعفا کرد.
کد خبر: ۶۳۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷ 22 July 2018

تابناک / مسعود نصرتی شصت و پنجمین شهردار رشت، روز (شنبه) استعفانامه خود را به رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت ارائه و از سمت خود استعفا کرد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر رشت با تایید این موضوع گفت: با توجه به حساسیت موضوع، جلسه هیات رئیسه با حضور 11 عضو شورای اسلامی رشت برگزار می شود و در جلسه فوق العاده شورا ، استعفای شهردار رشت مورد بررسی قرار می گیرد.


فاطمه شیرزاد افزود: در صوت موافقت شش عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت با استعفای شهردار، سرپرست شهرداری رشت انتخاب می شود.


پذیرش مسئولیت معاوت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دلیل استعفای مسعود نصرتی شهردار رشت عنوان می شود. نصرتی در جلسه یکشنبه هفته گذشته شورای اسلامی کلانشهر رشت، در پاسخ به سئوال یکی از اعضای شورا درباره موضوع جابجایی و حضورش در وزارت کشور، طرح پیشنهاداتی در این خصوص را تایید کرده بود.


مسعود نصرتی شهریور ماه سال گذشته، با 11 رأی اعضای شورای شهر رشت، به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب و معرفی شده بود.

 

گفتنی است مسعود نصرتی پس از گذشت حدود ده ماه از شروع فعالیتش در مسند شهرداری کلانشهر رشت،‌ بالاخره در میان گفت‌ و شنودهای بسیار، اخیراً با تقدیم متنی به رئیس و اعضای شورای شهر رسماً استعفای خود را از این سمت اعلام کرده است.

نصرتی مدرک دکترای برنامه‌ریزی شهری را در کارنامه خود دارد و طبق آخرین شنیده‌هایی که از شورا و گوشه و کنار شهر به گوش می‌رسد از عزیمتش به تهران و در اختیار گرفتن پست قائم مقامی سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور توسط وی حکایت دارد.

پس از قبول استعفای نصرتی توسط شورا بر اساس شنیده‌ها در حال حاضر از افرادی نظیر محمد پورناصرانی، علی بهارمست، محمدرضا شیرزاد و فرامرز جمشیدپور به عنوان گزینه های احتمالی تصدی بر سرپرستی شهرداری رشت تا انتخاب شهردار آتی نام برده می‌شود.

در این مدت کوتاه فعالیت نصرتی علاوه بر انواع و اقسام پروژه‌هایی نظیر پیاده راه فرهنگی،‌ شب‌های روشن رشت و یا قطار شهری یکی از مهم‌ترین و جنجالی‌ترین موضوعاتی که در زمان وی مورد مناقشه قرار گرفت قضیه مربوط به احداث تصفیه‌خانه و زباله‌سوز سراوان رشت بود.

 

تمیزکار ؛ کحالی و رجایی ؛ کدام یک شهردار عروس شهرهای گیلان خواهد شد!؟

 

پس از استعفای دکتر نصرتی شهردار کلانشهر رشت، گمانه‌زنی‌ها در رابطه با انتخاب شهردار جدید مرکز گیلان آغازشده است.

در این میان شنیده می‌شود مسعود کاظمی شهردار لاهیجان یکی از گزینه‌های اصلی تصدی شهرداری شهر باران می‌باشد.

انتخاب وی به‌عنوان شهردار رشت دور از انتظار نیست چراکه او پیش‌ازاین حضور در شورای اسلامی، ریاست شورا و حتی سرپرستی شهرداری این کلانشهر را تجربه کرده است.

با این احتمال که مسعود کاظمی شهردار فعلی لاهیجان به‌زودی راهی رشت شده و تصدی شهرداری این شهرستان را بر عهده خواهد گرفت، برخی گمانه‌زنی‌ها در رابطه با انتخاب شهردار بعدی لاهیجان نیز از هم‌اکنون شکل‌گرفته است!

 

بر اساس این شنیده‌ها و احتمالات از جواد نجار تمیزکار عضو فعلی شورای شهر لاهیجان ، رضا کحالی شهردار اسبق لاهیجان و سیدمهدی رجایی شهردار فعلی لنگرود به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های جایگزین مسعود کاظمی در شهرداری لاهیجان یاد می‌شود.

 

 

در این میان، نام گزینه‌های احتمالی دیگری همچون پورقربان (شهردار بندرانزلی) و سلیمانی (شهردار آستانه‌اشرفیه)، نیز برای تصدی شهرداری عروس شهرهای ایران مطرح‌شده است.

باید ماند و دید آیا مسعود کاظمی واقعاً به رشت خواهد رفت یا خیر…

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار