نماینده مجلس
تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی از تصویب و تعیین تکلیف نهایی زمان هزینه کرد اسناد خزانه طرحهای عمرانی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.
کد خبر: ۶۳۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 22 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- علی کاظمی باباحیدری افزود: سال گذشته با مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان مهلت جذب اعتبارات اسناد خزانه تا پایان سال مالی (تیرماه هر سال) تعیین شده بود.
به گفته وی، امسال با توجه به زلزله کرمانشاه و بارندگی ها در اردیبهشت ماه، استانها یا بروز خشکسالی و سخت شدن کار در بهار برای پیمانکاران، دولت درخواست جذب اسناد خزانه را تا پایان شهریورماه داشت.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: این درخواست تغییر زمان مهلت هزینه کرد اسناد خزانه تا پایان شهریورماه از سوی کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس تایید شد اما شورای نگهبان آن را رد کرده بود.
کاظمی اظهار داشت: این مصوبه مجلس برای تعیین سرنوشت نهایی آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت، که روز سی ام تیرماه، پس از 2 جلسه بحث و تبادل نظر به تصویب مجمع رسید.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این مصوبه به نفع پیمانکاران و بخش های عمرانی کشور است تا زمان بیشتری اقدام به تسریع طرحهای عمرانی کنند.
براساس مصوبه خردادماه مجلس شورای اسلامی، مهلت تعهد و پرداخت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و مالی قانون بودجه سال 96 کل کشور اعم از وجوه نقد و اوراق بهادار (اسناد خزانه، اوراق مشارکت و سایر اسناد مالی اسلامی) تا پایان شهریور ماه 1397 تمدید شده بود.
مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات فوق الذکر حداکثر تا دهم مهرماه 1397 به خزانه داری کل کشور باید واریز شود.
مهلت ارسال صورت حساب دریافت و پرداخت نهایی نیز تا پایان مهرماه 1397 تعیین می شود.
در بند «ب» این ماده واحده آمده بود که استفاده از اوراق اسناد خزانه اسلامی در کلیه مصارف مربوط به طرح ها و پروژه های مربوطه از جمله تملک اراضی بلامانع است.
اسناد خزانه یا اوراق بهادار با نام فرد، بیانگر تعهد دولت ها به باز پرداخت مبلغ اسمی اوراق در تاریخ سررسید می باشد.
این اوراق بدون کوپن سود و برای تامین کسری بودجه دولت ها منتشر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار