این المپیاد با پذیرش فیلم‌های 3 دقیقه ای با موضوع آزاد بین نوجوانان گروه سنی 9 تا 16 سال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱ 22 July 2018

 

به گزارش تابناک هرمزگان ، در این دوره از المپیاد هیأت داوران به فیلم‌هایی با محورهای:  «ایران من، شهر من، روستای من، خانه من، خانواده من، دوستان من، نوع دوستی، همیاری، نشاط و کودکی، خلاقیت در زندگی، دشمنان ما» توجه ویژه دارند.

همچنین ،هدف از برگزاری این المپیاد نوجوانان ایجاد زمینه مناسب برای حضور فعال نوجوان مستعد و یافتن ایده های نو در سینمای کودک و نوجوان است، ضمن اینکه با ایجاد زمینه برای بروز استعدادهای هنری نوجوانان یک فضایی مناسب ایجاد گردد برای کشف و معرفی فعالان در حوزه تخصصی سینمای کودک و نوجوان که همین امر موجب زمینه سازی برای گسترش فعالیت در حوزه سینمای کودک و نوجوان گردد.

بر این پایه ، قطعاً اینگونه فعالیت ها موجب ارتقاء و رشد فرهنگ، دانش و ذائقه هنری نوجوانان از طریق فیلم کوتاه و موجب معرفی توانمندی های فیلم کوتاه بعنوان رسانه خواهد بود.

شایان ذکر است ، موضوع فیلم های ارسالی به این المپیاد فیلمسازی نوجوانان آزاد می باشد و این المپیاد در دو بخش ، شامل؛فیلمهای تولید شده و فیلمنامه برگزار می شود, که در این بخش، فیلم هایی با زمان حداکثر 3 دقیقه که بعد از سال 1395 تولید شده باشند پذیرفته می شوند.

مورد توجه شرکت کنندگان باشد، که فیلم های ارسالی توسط هیأتی مورد بررسی و بعد انتخاب میشوند و سپس در مرحله داوری قرار خواهد گرفت.

ناگفته نماند ، به فیلمهای پذیرفته شده، بخشی از هزینه های تولید پرداخت خواهد شد. آثار نوجوانان علاقمند به حضور در بخش فیلمنامه ها می بایست تا تاریخ تعیین شده ، به «دفتر انجمن سینمای جوانان ایران استان هرمزگان» که نشانی آن در آخر متن آمده ، ارسال یا حضوری تحویل نمایند.

که پس از بررسی آثار، اسامی پذیرفته شدگان اعلام می شود و در صورتی که فیلمنامه نویس شخصاً علاقمند به تولید فیلم باشد، انجمن ضمن معرفی استاد مشاور، برای ساخت فیلم به کارگردان کمک هزینه تولید پرداخت خواهد کرد. واگر فیلمنامه نویس نخواهد شخصاً فیلم را کارگردانی کند، می تواند فیلمنامه خود را برای تولید به کارگردان دیگری واگذار نماید.

در ضمن ، مطابق مقررات این دوره از المپیاد فیلمسازی شرکت کنندگان نوجوانان 9 تا 16 ساله هستند یعنی متولدین سال‌های 88 تا 82 و از هر استان حداقل دو فیلم برای بخش مسابقه انتخاب خواهد شد.

برگزیدگان المپیاد برای حضور در اردوی آموزشی استعدادها و جشنواره کودک و نوجوان که در شهریورماه در اصفهان برگزار می شود، دعوت خواهند شد.

علاقمندان برای ارسال آثار و نحوه ثبت نام :میتوانند به سایت www.iycs.ir مراجعه و از طریق پرتال، فرم ثبت نام را تکمیل کرده و فیلمنامه را آپلود نمایید.

توجه کنند ،فیلمنامه ها می بایست با قلم نازنین 14 نوشته شده در فرمت WORD ویا  PDF ارسال شوند و برای ثبت نام فیلم ها نیز به سایت  www.iycs.ir  مراجعه و از طریق پرتال، فرم ثبت نام را تکمیل کرده و بعد از ثبت نام، کد اعلام شده را از روی سایت برداشته و روی DVD بنویسید. سپس فیلم را به نشانی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر استان هرمزگان که نشانی آن در زیر آمده ارسال یا حضوری تحویل نمایند.
 
 گاه‌شمار :
بخش الف: فیلمهای تولید شده
آخرین مهلت ثبت نام در سایت و ارسال آثار: 18 مرداد

بخش ب: ایده فیملنامه
آخرین مهلت ثبت‌نام ایده فیلمنامه در سایت: ۱۰مرداد ماه
اعلام فیلمنامه های پذیرفته شده:  ۱۳ مرداد
آخرین مهلت ارسال فیلمهای بخش ایده فیلمنامه: ۲۵ مرداد
اعلام فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه:  ۳۰ مرداد
زمان برگزاری جشنواره:  ۸ تا ۱۴ شهریور
بندرعباس/خیابان آیت الله غفاری/فرهنگسرای طوبی/ساختمان سرای هنر
کد پستی:7914914581
تلفن: 33347605 کد 076
ایمیل   iycs.bandarabbas@gmail.com 
وب سایت انجمن www.cinemajb.ir
انجمن سینمای جوانان ایران دفتراستان هرمزگان

 

 

انتهای پیام/حسن عباسی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار