کد خبر: ۶۳۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷ 22 July 2018

رئیس مجلس با بیان اینکه چالش‌های حوزه اقتصادی ربطی به سر و صدای آقای ترامپ ندارد، گفت: پس از برجام در حوزه بانکی و نفتی دستاوردی شاهد نبودیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران و خارج از کشور که عصر امروز در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در دوره اخیری که آقای ظریف سکانداری تیم دیپلماسی کشور را بر عهده داشت وضعیت وزارت خارجه خوب و حرفه‌ای بود.

وی افزود:شرایط پر فراز و نشیبی در حوزه دیپلماسی کشور داشتیم اما توانستیم یک سامان‌بخشی در وزارت خارجه داشته باشیم تحلیل‌هایی هم که در وزارت خارجه تدوین می‌‌شود هوشمندانه و با درک درستی از واقعیت انجام می‌شود. از این جهت باید از تیم دیپلماسی کشور تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:در شرایط فعلی قدری وضعیت ما متفاوت‌تر شده است برخی مسائل را روز گذشته رهبر معظم انقلاب به صورت کلی بیان کردند امروز هم رئیس‌جمهور شرایط دیپلماسی را از منظر دیگری بیان کرد.

لاریجانی بر همین اساس اضافه کرد: باید برای ما روشن باشد که ما همه راه‌های ممکن را در دیپلماسی طی کردیم که البته این راه‌ها را طی کردیم تا فشاری بر مردم وارد نشود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: به خوبی می‌دانیم که در تاریخ گذشته ایران به ندرت با آمریکا گفت‌وگو می‌کرد و البته دلایلی هم داشت اگر هم گفت‌وگویی داشتیم به صورت کوتاه‌مدت و در برخی مسائل منطقه‌ای بود.

لاریجانی در ادامه همین مطلب عنوان کرد: ولی در زمان دو ساله روی موضوع گفت‌وگو با آمریکا بحث جدی شد و به این نتیجه رسیدیم که باید مذاکرات انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :