معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: 23 هزار زن بد سرپرست یا بی سرپرست دراستان تحت پوشش حمایتی اداره کل بهزیستی هستند.
کد خبر: ۶۳۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 23 July 2018

حسین علی حسین زاده امروز در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بحثی که در مسائل و مشکلات فرهنگی استان وجود دارد این است که گاه از حوزه کمیت خارج و به حوزه کیفیت وارد می شویم و باید به این مساله توجه کنیم.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به آمار مهاجرت از استان خوزستان افزود: در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بحث کیفیت بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه صرف دادن آمار و ارقام کفایت نمی کند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: همه می دانیم که در حوزه فرهنگی باید نگاه به خانواده باشد و همه پیش فرض های این مسائل را نیز می دانیم اما برای مثال باید گفت که در بحث بهزیستی در حوزه امور زنان بیشترین آمار تحت پوشش زنان بی سرپرست و بدسرپرست در کشور با 33 هزار نفر تحت پوشش در استان خوزستان است.

اداره کل بهزیستی استان تهران با تحت پوشش قرار دادن 13 هزار زن بد سرپرست و بی سرپرست در رتبه دوم قرار دارد. همانطور که مشخص است خوزستان با یک تفاوت آماری معنادار نسبت به استان دوم در جایگاه نخست قرار دارد.

وی تصریح کرد: بارها در خصوص ظرفیت ها و مشکلات استان صحبت شده و پیش فرض های بسیاری نظیر لزوم اهمیت به نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی بیان شده و اکنون باید برای رفع این معضلات کار کرد.

حسین زاده بیان کرد: در زمانی که قرار بر تقسیم اعتبار است باید به این مسائل توجه کرد زیرا این کیفیت ها هستند که بیانگر تفاوت مناطق با یکدیگر هستند.

وی با اشاره توصیف جلال آل احمد از ظرفیت های استان خوزستان که می گوید وقتی به خوزستان سفر کردم سایه خوزستان را بر کشور احساس کردم، تصریح کرد: خوزستان دارای چنین ظرفیت هایی است که جلال آل احمد به این شکل خوزستان را توصیف می کند اما مشکلاتی که وجود دارد شایسته این استان نیست.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: از پس از انقلاب تاکنون در شهر اهواز با 1.5 میلیون جمعیت فعلی، حتی یک بیمارستان توسط دولت ساخته نشده است و فقط بیمارستان امام که پیش از انقلاب کلنگ آن به زمین زده شد در دوره پس از انقلاب ساخته و تکمیل شد.

حسین زاده با بیان اینکه از دولت تدبیر و امید بابت توجهی که به استان داشته تشکر می کنم، اظهار کرد: اکنون در حوزه فرهنگ حتی یک پروژه ملی که در خوزستان در حال اجرا باشد وجود ندارد. با ظرفیتی که در استان وجود دارد، نیاز است توجه ویژه ای به خوزستان شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار