مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مشهد به عنوان مهد هنر نیاز به تاسیس دانشگاه هنر اسلامی دارد.
کد خبر: ۶۳۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 24 July 2018

به گزارش تابناک : جعفر مروارید ظهر سه شنبه در دیدار با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: متاسفانه در مشهد دانشگاه  هنر اسلامی نداریم و نیاز است در این شهر که مهد علم هنر است شاهد شکل گیری آن باشیم چرا که بارها از سوی هنرمندان و نمایندگان مجلس به عنوان یک مطالبه مردمی مطرح شده است.

وی افزود: در استان خراسان رضوی در بخش رویدادهای بزرگ فرهنگی، شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب ناشران ایران، نمایشگاه قرآن و عترت هستیم که دانشگاه می تواند در این خصوص نقش آفرینی کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: در راستای توسعه فعالیت‌های بین‌الملل با رویکرد توسعه فرهنگ اسلامی می توانیم همکاری مشترک را داشته باشیم و مصمم هستیم  اتاق فکری را با همکاری دانشگاه شکل دهیم.

وی تاکید کرد:باید به سمت کاربردی کردن پایان نامه های دانشگاه در خصوص فرهنگ و هنر حرکت کنیم و در این راستا دانشگاه می تواند نقش بیشتری  داشته باشد.

مروارید  گفت: یکی از راه‌های دسترسی همگانی و کم هزینه به اجراهای هنری گذرهای فرهنگ و هنر است که شهروند مشهدی با قرار گیری در آن تمامی نیازهای فرهنگی و هنری خود را پاسخ دهد که  شهرداری مشهد در این خصوص اعلام آمادگی کرده و نیاز است دانشگاه نیز در این خصوص همکاری داشته باشد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی  تصریح کرد: وی گفت: روز ملی ورود حضرت رضا (ع) به خراسان، روز های ملی مفاخر استان فردوسی، خیام و عطار نیشابوری در تقویم برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری این اداره کل قرار دارد که می تواند با همکاری بین این اداره کل و دانشگاه فعالیت های ارزشمند تری رانسبت به گذشته رقم زند.

در ادامه این نشست محمد کافی گفت: مشهد شهر فرهنگ، علم و عشق است که دارای ظرفیت های بی بدیلی است که کافی است زمینه بروز و شکوفایی آن فراهم شود.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: تعامل و ارتباط بیشتر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند بهره ورانه تر و بسیار هم افزاتر شودو امیدوارم بتوانیم شاهد شکل گیری تعاملات سازمان یافته بین دو دستگاه برای افزایش بهره وری و ظرفیت ها باشیم.

وی ادامه داد:  از یک سو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت ها و تجربیات بسیار ارزشمندی را در خود جای داده و از سوی  دیگر دانشگاه نیروی جوان و پر انرژی برای همکاری دارد که این می تواند زمینه خوبی برای تعامل و گفتگو باشد .

کافی تاکید کرد: دانشگاه آمادگی برای تشکیل اتاق فکر در جهت تقویت عیار نخبگانی شورای فرهنگ عمومی استان دارد همچنین می توانیم در مناسبت های فرهنگی و هنری و قرانی برنامه های مشارکتی داشته باشد.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار