داور بین‌المللی فوتبال ایران با بیان اینکه برگزاری جشنواره رضوی کتابخوانی در طول سال اثرگذاری بیشتری خواهد داشت، نکاتی را در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی ارائه کرد.
کد خبر: ۶۳۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 25 July 2018
داور بین‌المللی فوتبال ایران با بیان اینکه برگزاری جشنواره رضوی کتابخوانی در طول سال اثرگذاری بیشتری خواهد داشت، نکاتی را در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی ارائه کرد.

به گزارش فارس، بیژن حیدری با اشاره به اهمیت کتابخوانی، اظهار کرد: از آنجا که همواره شاهد پیشرفت‌های مختلف در جامعه هستیم، به‌روز بودن و داشتن ذهن آماده نقش مهم و ابتدایی را در موفقیت‌ها دارد.

وی با بیان اینکه برای آماده شدن ذهن نیاز به پردازش اطلاعات است همانطور که یک ورزشکار همواره بدن خود را آماده ورزش می‌کند، گفت: پردازش ذهن از طریق مطالعه و یا از طریق اقداماتی که با فکر همراه بوده میسر است.

این داور بین‌المللی فوتبال ایران با اشاره به اینکه انسان بعد از ۳۰ سالگی رو به زوال عقلی پیش می‌رود چراکه سلول‌های خاکستری مغز به مرور از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: اگر با مطالعه ذهن را فعال نگه داریم، زوال عقل دیرتر امکان‌پذیر است، افرادی که همواره مشغول مطالعه و تدریس هستند، دیرتر دچار اختلالات فراموشی شده، اما کسانی که زودتر از این صحنه دور می‌شوند زود دچار فراموشی و اختلال ذهنی خواهند شد.

وی نقش کتاب و کتابخوانی در انتقال فرهنگ معارف اسلامی مهم دانست و گفت: انسان با مطالعه می‌تواند بهتر در خصوص مفاهیمی به یقین برسد تا اینکه موضوعاتی به او دیکته شده یا اینکه از طریق برگزاری کلاس‌هایی منتقل شود.

حیدری با بیان اینکه انسان با مطالعه به یقین می‌رسد چرا که ذهنش درگیر می‌شود و به نتایج و تصمیم‌گیری‌هایی می‌رسد، در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: این جشنواره در معرفی کتاب‌های معصومین (ع) و ارتقای فرهنگ مطالعه بسیار موثر است.

وی با تاکید به اینکه اگر بتوانیم به طریق مختلف، چه از طریق برگزاری جشنواره رضوی و یا با استفاده از روش‌های مختلف فرهنگ مطالعه را در جامعه بالا ببریم، روبه جلو حرکت کرده‌ایم، افزود: الگوگیری از رفتار امام رضا (ع) با خواندن کتاب‌هایی از زندگی این امام رئوف مورد توجه و حائز اهمیت است.

این داور فوتبال با اشاره به اثربخشی جشنواره در ترغیب جامعه به سمت کتابخوانی، گفت: با توجه به اینکه جشنواره رضوی به صورت منسجم و در دهه کرامت برگزار می‌شود، ممکن است در یک دوره اثرگذاری داشته باشد، اما اگر همواره شاهد برگزار آن باشیم، تاثیرگذاری همیشگی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید شرایط مطالعه افراد از سوی مسوولان فراهم شود همانطور که زمینه یک جراحی یا بازی فوتبال را فراهم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: فراهم شدن سالن مطالعه، کتابخانه، ارائه کتاب‌هایی با قیمت ارزان و قابل دسترسی از موارد ترغیب افراد به مطالعه است.

حیدری با اهمیت به ترویج فرهنگ مطالعه از سوی افراد نامی یا از سوی کسانی که مردم آن‌ها را پذیرفته و مسوولیتی برعهده دارند، افزود: اجبار در ترغیب کتابخوانی موفقیت‌آمیز نخواهد بود و باید فرد خود این مهم را بخواهد.

وی با بیان اینکه فرد باید از مطالعه لذت ببرد و زمینه آن فراهم شود، گفت: برای ایجاد انگیزه مطالعه در افراد ابتدا باید دغدغه ذهنی آن‌ها را کم کرد، در این صورت با مطالعه به پیشرفت خود و جامعه کمک خواهند کرد.

این داور بین‌المللی فوتبال ایران با اشاره به نقش افراد برجسته در ترویج فرهنگ مطالعه دینی، افزود: اگر بخواهیم به ترویج مطالعه در بین اقلیت مذهبی یا مدرسان دینی و اساتید دانشگاه در این حوزه بپردازیم تنها یک قشر خاص به سمت آن گرایش پیدا خواهند کرد، اما اگر از افراد مختلف جامعه نظیر ورزشکار، پزشک، مسوولان و ... کمک بگیریم مردم مختلف به سمت این مهم گرایش خواهند داشت.

وی با بیان اینکه به دلیل فرصت کم تنها در مسائل علمی و پزشکی و یا به علت فعالیت در ورزش در خصوص این رشته مطالعه دارم، خاطرنشان کرد: در مسائل دیگر مطالعات زیادی ندارم که امیدوارم امسال در جشنواره رضوی شرکت کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار