عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به منع مصرف نمک‌های دریایی گفت: اين نوع نمك‌ها از ديدگاه طب سنتی به دليل برخورداري از آلودگی‌های ناشی از دریا به ویژه امکان وجود برخی عناصر خطرناک از مضرترين انواع نمك هستند.
کد خبر: ۶۳۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵ 25 July 2018

 هر چند در سال‌هاي اخير استقبال زيادي از نمك‌هاي دريايي به دليل برخورداري از املاح آنها، شده ولي از نگاه پزشكي از بدترین نمک‌های طعام موجود در كشور محسوب مي‌شوند.

البته اخيراً نيز عرضه و مصرف اين نوع نمك‌ها عمدتاً به دلیل داشتن فلزات سنگینی چون نیکل، سرب، آرسنیک، جیوه و کادمیوم ممنوع است.

برخي مصرف اين نمك‌ها را به دليل املاح بيشتر آنها مطرح مي‌كنند ولي در كنار اين مزايا، عوارض آنها نيز در مقايسه با ساير نمك‌هاي طعام بیشتر است و مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

«سید کاظم کاظمینی» متخصص طب ایرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به نمک به عنوان یک ماده ضروری برای بدن موجودات، اظهار كرد: افراط در مصرف این ماده ضروری نيز مي‌تواند باعث بروز بیماری‌هايی در افراد شود كه يكي از مهمترين آنها عارضه فشار خون است.

وی با مهم خواندن نوع نمک مصرفی توسط افراد، گفت: نمک مصرفی باید مورد تایید اداره بهداشت باشد چرا که در اين صورت، نمک ضمن تصفیه شدن از املاح مضر و آلودگی‌های متمايز مي‌شود.

این مسئول نمک دریايي را یکی از بدترین انواع نمک‌ دانست و گفت: برخلاف تصور جامعه که نمک دریايي را نمکی مفید و قابل تایید می‌دانند، از نظر طب سنتی این نمک بدترین نمک موجود است چرا که آلودگی‌های ناشی از دریاها به ویژه امکان وجود برخی از عناصر خطرناک در این نمک‌ها وجود دارد و با افزایش آلودگی‌های اخیر درياها، این نمک‌ها به مراتب مضرتر شده‌ است.

وی در مورد مصرف سنگ نمک‌های خاص از نظر طب سنتی نیز، تصریح کرد: بسیاری از این نمک‌ها در دسترس نیستند لذا توصيه مي‌شود به جای مصرف نمک‌های معدنی تایید نشده، از نمک‌های مورد تایید وزارت بهداشت استفاده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار