سومین جشنواره کتابخوانی فتح خرمشهر با معرفی برگزیدگان به کار خود در خرمشهر پایان داد.
کد خبر: ۶۳۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 26 July 2018

آیین اختتامیه سومین جشنواره فتح خرمشهر با حضور مسئولان و جمعی از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در مرکز فرهنگی دفاع مقدسخرمشهر برگزار شد.

رحیم محمدی پارسا رئیس کتابخانه ها عمومی خرمشهر در این مراسم از شرکت ۶۳۰ نفر در این جشنواره که به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار شده بود، اشاره کرد و گفت: این مسابقه در دو بخش مکتوب و کودک برگزار شد که۲۴۰ نفر در بخش مکتوب مسابقه کتابخوانی شرکت کرند و ۱۲۰ کودک و نوجوان نیز در بخش کودک در دو بخش قصه گویی و نقاشی با هم به رقابت پرداختند.

وی افزود: از این میان ۳۶ برگزیده که ۱۵ نفر در بخش مکتوب و ۲۰ نفر در بخش کودک به عنوان برگزیدگان این دور از مسابقه کتابخوانی فتح خرمشهر معرفی شدند.

لزوم توجه به تالیف کتاب درباره فتح خرمشهر

رئیس هیئت رزمندگان اسلام خرمشهر نیز در این مراسم از کم توجهی به حوزه دفاع مقدس در تالیف کتب تاکید کرد و گفت: در حوزه کتاب و کتابخوانی حوه دفاع مقدس مورد ظلم واقع شده که در موضوع فتح خرمشهر این کم توجهی مشهودتر است.

سرهنگ عبدالمجید عقیلی اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ نرسیده که سهم خرمشهر در این تالیف ها در حدود ۱۰ تا ۱۵ عنوان کتاب است که در این حوزه ضعف بسیار احساس می شود.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام خرمشهر با تاکید بر اهمیت حماسه فتح خرمشهر و لزوم پرداخت بیشتر به این مقوله ، خواستار توجه و اهتمام بیشتر در زمینه تالیف کتب و اسناد تاریخی به سبک های مختلف داستان نویسی و رمان شد.

وی در این رابطه بیان کرد: تا وقتی فرصت استفاده از رزمندگان و فاتحان خرمشهر وجود دارد باید در زمینه ثبت و ضبط خاطرت آنها کوشید چراکه با گذر زمان و پیر و آسمانی شدن این افراد ممکن است دیگر امکان ثبت این واقعه تاریخی به این سادگ فراهم نشود.

سرهنگ عقیلی از ادارات ارشاد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دیگر دستگاه های متولی خواست تا بهره گیری از ظرفیت نویسندگان و اهالی قلم خرمشهر و آبادان در این عرصه بکوشند و ابراز امیدواری کرد سال های آینده با تالیف کتابهای بیشتر درباره فتح خرمشهر شاهد برگزاری مسابقات کتابخوانی با تنوع بالاتر بود.

در حاشیه برگزاری اختتامیه سومین جشنواره کتابخوانی فتح خرمشهر، از کتاب « نجوایت می کنم فریادم آرزوست» به نویسندگی سامان دشتی فر نویسنده خرمشهری رونمایی شد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار