نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تیمی از آلمان ادعای ایجاد باران را داشته و قراردادی هم در استانداری به امضا رسیده گفت: این روش با باروری ابرها تفاوت دارد، در این روش ابر را از اقیانوس جذب می‌کنند و با تراکم ابرها باران زایی انجام می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 26 July 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در شرایطی که دشمن اعلام جنگ کرده و ستاد خود را تشکیل داده، جا دارد از موضع‌گیری رئیس‌جمهور در روزهای اخیر درخصوص صادرات نفت تقدیر کنم، موضعی که مورد حمایت رهبر انقلاب و فرمانده سپاه قدس هم قرار گرفت.

وی افزود: اگر در 5 سال گذشته چنین مواضعی اتخاذ می‌شد، به جای بیان کردن خزانه خالی شرایط امروز به گونه‌ دیگری بود، اذعان به داشتن مشکلات اقتصادی دشمن را به فشار بیشتر بر کشور سوق داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: نمایندگان در بودجه نفت تلاش داشتند که اتکا به نفت را کم کنند، هرچند این به ان معنی است که مالیات ها افزایش پیدا کند؛ مجلس دو سال پیاپی مصوب کرده که دولت موظف به واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی است.

وی با انتقاد از افتتاح پروژه های متعدد در دولت‌های گذشته خاطرنشان کرد: اگر 20 سال بودجه عمرانی اختصاص پیدا کند باز هم پروژه‌های نیمه‌تمام دولت‌های نهم و دهم تکمیل نمی‌شوند، خود این موضوع نارضایتی ایجاد می‌کند؛ دولت یازدهم از شروع به کارش اولویت را بر پروژه‌هایی گذاشته که بالای 80 درصد پیشرفت داشته است.

موسوی لارگانی با اشاره به بحران آب استان گفت: در هیچ زمانی انسجام موجود در مجمع نمایندگان تا این اندازه نبوده است، جلسات مختلفی با مسؤولان مربوطه گذاشته شده همچنین زمانی که دادستان چهارمحال پروژه سد سوم را متوقف کرد، با حجت الاسلام اژه ای دیدار داشتیم و موانع کار برداشته شد.

وی اضافه کرد: 3 هزار میلیارد تومان از بودجه را به نمایندگان اختصاص دادند که به هر نماینده حدود 6 میلیارد تومان برای تخصیص مشکلات حوزه انتخابیه خود داده شد، 12 نماینده استان با توجه به اولویت موضوع آب این مبلغ را به پروژه سد سوم اختصاص دادند.

تکمیل سد سوم کوهرنگ تا فروردین 99

نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از 17 فروردین 97 با پیمانکار صحبت شده تا دو سال آینده سد را تحویل دهد و به ازای هر روز تأخیر خسارت باید پرداخت کند؛ در صورت تکمیل این سد 200 تا 250 میلیون آب به پشت سد اضافه می‌شود.

وی توضیح داد: جلسه‌ای در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد، پیشنهادهایی بود، یکی از نکاتی که مطرح کردم این بود که طرح طوبا که در استان همجوار صورت گرفته و درخت کاری روی کوه‌ها انجام شده، گروهی بی طرف این را بررسی کند که چقدر هزینه داشته و چه میزان درآمد؟

لارگانی با اشاره به هزینه بالای انتقال آب از خلیج فارس خاطرنشان کرد: در رابطه با انتقال آب از خلیج فارس استاندار و مدیرعامل فولاد مبارکه در بندرعباس حاضر شده و پیگیر طرح هستند، همچنین سرمایه گذار چینی برای فاینانس اعلام امادگی کرده، اگر موضوع آب اصفهان حل شود زمینه گردشگری هم فراهم می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باغات 50 ساله‌های خمینی شهر و سایر شهرهای استان در حال خشک شدن است، آب پشت شد به 300 میلیون متر مکعب رسیده در صورتی که آب شرب مورد نیاز اصفهان و یزد که از سد تأمین می‌شود 400 میلیون مترمکعب است.

وی در خصوص مسأله ارز عنوان کرد: آرزوی دیرینه مسؤولان اقتصادی کشور تک نرخی شدن دلار بود اما زمانی محقق می‌شود که ارز مورد نیاز واردکنندگان را داشته باشیم، نوبخت ابتدا علام کرد برای هر کس که بخواهد دلار 4200 اختصاص می‌دهیم اما در حال حاضر وارد.

موسوی لارگانی تشریح کرد: اگر دو قیمت مشخص داشته باشیم بهتر می‌توان کنترل کرد، این نیازمند نظارت بیشتر است این که سایت سازمان صنعت معدن تجارت هک می‌شود و یا برخی شرکت‌ها واردات غیرمرتبط با کار خود انجام دهند.

سیف باید دو سال قبل استعفا می‌داد

نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تغییر رئیس بانک مرکزی باید زودتر انجام می‌شد، تصریح کرد: از دو سال قبل که مشکلات مؤسسات مالی اعتباری رخ داد و تجمعاتی که شاهد بودیم، این تغییر آن زمان باید اتفاق می‌افتاد، در چنین شرایطی به نظرم خود مدیر باید استعفا دهد نه این که او را عزل کنند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در رابطه با رسیدن موعود دو ماهه مسکوت ماندن FATF گفت: چهار لایحه مقدمه FATF تاکنون آمده و خود لایحه هنوز نیامده، زمانی که این لوایح مطرح شد بعضی از نمایندگان و رئیس مجلس عنوان کردند که رهبر انقلاب نظری در مورد این لایحه ندارند، اما در جلسه با کارگزاران ایشان صراحتاً مخالفتشان را اعلام و بیان کردند اگر قانونی نیاز است خودمان باید تصویب کنیم.

لارگانی یکی از بحث‌های مهم در این لایحه را مربوط به تعریف تروریسم دانست و توضیح داد: وقتی شخصی در خیابان پاسداران بهترین جوان‌های حافظ امنیت را به طرز فجیعی می‌کشد و یا در مورد منافقان که دستانشان به خون هزاران نفر آغشته است می گویند صدایی که مقابل نظام ایران باشد حمایت می‌کنیم و یا رژیم صهیونیستی که بیش از 70 سال است تروریست محسوب نمی‌کنند، چگونه می‌توانیم تعریف آن‌ها را قبول کنیم؟

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطرنشان کرد: FATF به نوعی خود تحریمی است، این معنا را دارد که در خارج از کشور می‌توانند به صورت آنلاین حساب شهروندان را رصد کنند، این در حالی است که از اول انقلاب تحریم بوده‌ایم و از راه‌های مختلف ارز و امکانات را وارد کنیم و با پذیرفتن این لایحه دچار مشکلات متعددی می‌شویم.

مجلس فعلی ضعیف‌ترین ادوار مجلس است

وی یادآور شد: سه دوره است در مجلس حاضر هستم و این ضعیف‌ترین دوره است چرا که برخی با لیست وارد شده‌اند، نه اطلاعات دارند نه تخصص لازم را؛ در موضوع استیضاح کسانی که به عنوان مخالف پشت تریبون رفته بودند به ناگهان تغییر موضع دادند و همین باعث شد تمام وزرا مجدداً رأی بیاورند.

موسوی لارگانی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد طرح‌های جدید فولاد مبارکه و منابع تأمین آب آن‌ها گفت: طبق مصوبات 9 ماده ای آب باید کارخانه‌های صنعتی مصرف آب خود را کاهش دهند؛ مجتمع فولاد توانسته با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومانی در پساب شهرهای همجوار آب خود را از این طریق تأمین کند.

وی در رابطه با شفافیت حقوق مدیران و حقوق‌های نجومی اعلام کرد: در بحث حقوق‌های نجومی یک عده قلیل را برخورد کردند؛ ابتدا گفته شد 2 هزار نفر را شامل می‌شود، بعد شد 1300، 900 و نهایتاً در گزارش دیوان محاسبات 340 نفر نجومی بگیر معرفی شدند، 5 یا 6 نفر برکنار کردند اما همان‌ها هم پس از مدت کوتاهی مجدداً به کارگرفته شدند.

این نماینده مجلس در رابطه با قانون منع به‌کارگیری بازنشتگان که اخیراً در مجلس به تصویب رسید، اظهار داشت: افرادی هستند که 40 یا 50 سال از این اداره آن اداره و از این وزارت خانه به وزارتخانه دیگر نقل مکان کرده و انگیزه ای برای کار ندارد، تعداد این افراد ان قدر زیاد نیست که در اشتغالزایی کشور تحول ایجاد کند، اما قطعاً با حضور نخبگان جوان به جای بازنشستگان تحول فکری در ادارات رخ خواهد داد.

«اصفهان‌ستیزی» در دولت و مجلس

لارگانی در رابطه با حقابه کشاورزان عنوان کرد: دولت 1.7 میلیارد مترمکعب آب فروخته، مراجع نسبت به غیرشرعی بودن این کار تاکید کرده‌اند اما دولت فروخته و پول آن را گرفته، حرف ما این است که اگر به کشاورز آب که قبلاً حقابه ان را داشته نمی‌دهید خسارت آن را بدهید، نه صدقه با منت، بلکه عدد دقیق آن محاسبه شود و متناسب با زمینی که داشته به ان پرداخته شود.

وی ابراز داشت: جلسه یک ساعته با وزیر کشور داشتیم، اعتراض ما این بود که چرا با کشاورز معترضی که نسبت به حقش اعتراض داشته و به خیابان آمده برخورد می‌شود و چرا در بالادست برخورد لازم صورت نمی‌گیرد، معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور مسؤول رسیدگی به این موضوع شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اذعان داشت: در دولت و مجلس اصفهان ستیزی وجود دارد و همین که اسم اصفهان می‌آید فریاد برخی نمایندگان بلند می‌شود، 10 بودجه را در مجلس حاضر بوده‌ام همیشه یا 28 یا 29 کشور بوده‌ایم در صورتی که پرداختی‌ها دوم یا سوم بوده است.

باران‌زایی در اصفهان با تراکم ابرهای اقیانوس

وی با بیان این که تیمی از آلمان ادعای ایجاد باران را داشته و قراردادی هم در استانداری به امضا رسیده خاطرنشان کرد: این روش با باروری ابرها تفاوت دارد، در این روش ابر را از اقیانوس جذب می‌کنند و با تراکم ابرها باران زایی انجام می‌دهند، این تیم اعلام کرده تا زمانی که طرح به موفقیت نرسیده و باران‌زایی اتفاق نیفتد، پولی دریافت نمی‌کند.

لارگانی در پاسخ به توضیح یکی از خبرنگاران که ادعا کرد هواشناسی پیش از این باروری ابرها را در اصفهان عملا غیرممکن دانسته تاکید کرد: با هواشناسی جلسه داشته‌ایم اما گزارش‌های خودشان را هم قبول ندارند، برای انجام این طرح کارشکنی‌هایی صورت می‌گیرد که بخشی از آن‌ها از سمت هواشناسی انجام می‌شود.

 

 

منبع : فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار