وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای کره جنوبی خود در سئول گفت کره شمالی باید در عمل تعهدش به خلع سلاح اتمی را نشان دهد و اقدام کره شمالی در این راستا باید عینی باشد.
کد خبر: ۶۳۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 26 July 2018

به گزارش تابناک : «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در سفر به کره جنوبی خواستار اقدام عینی کره شمالی برای خلع سلاح اتمی شد.

ماس در کنفرانس خبری مشترک با «کانگ کیونگ-وا» وزیر خارجه کره جنوبی گفت کره شمالی باید در عمل، تعهد خود به خلع سلاح اتمی رانشان دهد و این مسئله مهمی است. 

وی ضمن ابراز حمایت از فرآیند پیچیده خلع سلاح اتمی، گفت خلع سلاح اتمی کره شمالی باید قابل راستی‌آزمایی، غیرقابل بازگشت و کامل انجام بگیرد.

در این کنفرانس خبری خانم کانگ هم گفت، گرچه کره شمالی سایت آزمایش اتمی خود را تعطیل کرده و اقدام به تخریب سکوی پرتاب موشک کرده، اما باید فرصتی برای تایید این مسئله پیش آید.

وی افزود، موضع کره جنوبی و متحدش آمریکا این است که تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی باید تا زمانی که خلع سلاح اتمی کامل انجام نگرفته است، در جای خود باقی بماند.

وزیر خارجه آلمان روز گذشته نیز در سفر به توکیو با همتای ژاپنی خود دیدار کرد. طرفین در آن دیدار درباره روابط دوجانبه، ارتقاء همکاری در زمینه‌های مختلف و خلع سلاح اتمی کره شمالی گفت‌وگو کردند.

بعداز سال‌ها تنش، سران دو کره در ماه آوریل با یکدیگر دیدار داشتند و بعد از آن برای اولین بار دیداری میان سران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور برگزار شد. در این دیدار پیونگ یانگ خلع سلاح اتمی را به ازای تضمینامنیتی از سوی واشنگتن پذیرفت. همچنین کره جنوبی و آمریکا رزمایش سالیانه مشترک خود را که همواره مورد انتقاد کره شمالی بوده است، بعداز این دیدار برگزار نکردند. 

گرچه کره شمالی سایت آزمایش اتمی خود را تعطیل کرده و به گفته رسانه‌های آمریکایی فرآیند تخریب سایت اتمی این کشور در جریان است، اما آمریکا و متحدانش تحریم‌های سرسختانه‌ای را که طی سال‌های اخیر علیه پیونگ یانگ تصویب و اعمال شده، لغو نکرده‌اند و تاکید دارند تا خلع سلاح کامل اتمی تحریم‌ها برجای خود باقی هستند. 

 

 

منبع : فارس

برچسب ها: هایکو ماس ، کره شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار