سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی گفت: ۲۰ نوع خدمت متفاوت به بانوان در رواق حضرت زهرا(س) ارائه می شود.
کد خبر: ۶۳۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 28 July 2018

به گزارش تابناک : فاطمه دژبرد جمعه شب در نخستین جشنواره «فرهنگ کارآفرینی بانوان، خدمت خودکفایی خانواده» اظهار کرد: اقدامات مهمی در سال ۹۶ در حوزه زنان انجام شده است که  راه‌ندازی و شکل‌گیری رواق حضرت زهرا(س) از اهم این اقدامات بوده است، این رواق در وسعتی بیش‌از ۵ هزار متر مربع ۲۰ خدمت متفاوت را به بانوان زائر حرم مطهر رضوی ارائه می‌کند.

وی افزود:مرکز امور بانوان به دستور تولیت آستان قدس رضوی در سال ۹۵ و در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) تاسیس شد.

سرپرست مرکز بانوان آستان قدس ادامه داد: هدف ازتشکیل این مرکز این بود تا آستان قدس رضوی بتواند در حوزه مهم زنان و خانواده با تمام ظرفیت ورود پیدا کند از این رو مرکز بانوان قبل از تاسیس ، بیانیه ماموریتی خود را با حضور کارشناسان متعدد کشوری، نهادها و تشکل های مردم نهاد طراحی و سپس  وارد عملیات شد.

وی تصریح کرد: اعطای حکم خدمت به خانم‌های خادم، تشکیل شبکه مردمی خادمیاران خانواده، تاسیس کانون های خادمیاری بانوان  از دیگر فعالیت های مهم این مرکز بوده است.

سرپرست مرکز خانواده آستان قدس رضوی گفت:برگزاری نخستین جشنواره فرهنگ کارآفرینی بانوان  یکی از اقدامات مهم این مرکز بوده است و از آنجایی که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و حضور موثر در اشتغال و اقتصاد کشور دارند، این جشنواره به دنبال ارائه مدلی برای حضور زنان در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و نقش  مهم آنها در جامعه با رویکرد خانواده محوری و حفظ کرامت بانوان است.

دژبرد عنوان کرد:رویکرد خانواده محوری از شعارهای محوری جشنواره است و معرفت‌ افزایی، مشاوره، فراهم آوردن فرصت ایده‌پروری، مهارت‌ افزایی، اشتراک‌گذاری تجارب، تبلیغ و ترویج و فراهم آوردن فرصت ارائه نمونه‌ها از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب  به نقش مهم زنان در کشور اشاره کردند و فرمودند «زنان نیمی از جامعه هستند که باید با نگاه به استعدادها از توان و ظرفیت آنها برای سازندگی ایران اسلامی استفاده کنیم» و این جشنواره در راستای همین فرمایش و عملیاتی شدن آن راه اندازی شده است.

 

 

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار