مدیرکل منابع طبیعی بوشهر:
بوشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: کاشت درختان مانگرو در سواحل استان بوشهر توسعه می‌یابد. سهیل مهاجری در آیین نمادین کاشت درختان مانگرو در سواحل شهر بوشهر با اشاره به اهمیت این نوع گونه گیاهی خاطر نشان کرد: توسعه کاشت گونه های مانگرو در سواحل استان همچنان در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۶۳۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 29 July 2018
 
کاشت درختان مانگرو در سواحل استان بوشهر توسعه می‌یابد

بوشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: کاشت درختان مانگرو در سواحل استان بوشهر توسعه می‌یابد.

سهیل مهاجری در آیین نمادین کاشت درختان مانگرو در سواحل شهر بوشهر با اشاره به اهمیت این نوع گونه گیاهی خاطر نشان کرد: توسعه کاشت گونه های مانگرو در سواحل استان همچنان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در سال گذشته ۲۰ هکتار از گونه های مانگرو در سواحل شهرستان های دیر و دیلم با مشارکت سمن ها و علاقمندان به طبیعت توسعه داده شد و پیشنهاد ما برای سال جاری نیز ۵۰ هکتار است که امیدوار هستیم اعتبار ان تخصیص پیدا کند.

مهاجری در توضیح درختان مانگرو و کلا جنگل‌های دریایی حرا نیز گفت: نام علمی آن به حکیم و فیلسوف ایرانی ابو علی سینا نسبت داده می‌شود و این درختان در اندازه‌های سه تا شش متر با شاخ و برگ سبز روشن هستند که این آب شورزی که هنگام مد آب دریا تا گلوگاه در آب فرو می رود با خاصیت تصفیه ای که در پوست این درخت وجود دارد، بخش شیرین آب دریا را جذب و نمک آن را دفع می کند و در اصل درخت حرا در حقیقت یک کارخانه آب شیرین کن طبیعی و خدادادی است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه و زیستگاه این درختان در استان بوشهر گفت: بوشهر سومین استان مانگرو کشور است و این استان با ۸۶۰ هکتار مساحت جنگل‌های مانگرو بعد از استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان سومین استان کشور در این بخش است.

وی اضافه کرد: تنها از سال ۱۳۹۰ تا کنون بیش از ۴۱۰ هزار اصله نهال حرا در نهالستان این اداره در منطقه بردخون شهرستانی دیر تولید شده است واعتبار مصوب برای جنگل های مانگرو طی سالهای گذشته تا کنون نیز که شامل تولید و کاشت است ۶۲ درصد تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خاطرنشان کرد: عرصه گسترش گونه‌های مانگرو در سواحل کم عمق استان در شهرستان‌های بوشهر، دیلم، گناوه، دیر، کنگان و عسلویه به خوبی قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: منطقه نایبند عسلویه بیشترین جنگل‌های مانگرو طبیعی و شهرستان دیر بیشترین جنگل‌های مانگرو غیر طبیعی یا دست کاشت استان بوشهر را به خود اختصاص می دهند.

مهاجری با ابراز نگرانی از تهدید اکوسیستم‌های مانگرو و درختان طبیعی حرا در برخی سواحل استان بوشهر گفت: برنامه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای حفظ و گسترش این گونه با ارزش طبیعت است و هرگز اجازه نخواهیم داد به آن آسیبی وارد شود.

وی افزود: در حال حاضر مساحت جنگل‌های استان بوشهر نزدیک به ۲۳۰ هزار هکتار است و همچنین در سال‌های اخیر بیش از ۱۶ هزار هکتار نیز جنگل های دست کاشت در استان توسط منابع طبیعی توسعه داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار