مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: 23 کتابخانه نهادی و 17 کتابخانه مشارکتی در مناطق مختلف، روستاها و بخش های قم فعال است.
کد خبر: ۶۳۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 29 July 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین عطالله جباری در تشریح فعالیت های کتابخانه های استان قم عنوان کرد: تعداد کتابخانه نهادی در استان 23 باب است که در مناطق مختلف و روستاها و بخش ها وجود دارد و 17کتابخانه مشارکتی نیز با ما همکاری می کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم افزود: همچنین تعداد اعضای کتابخانه های عمومی از اول فروردین تا پایان تیرماه سال جاری 21هزار و 507نفر است.

وی با اشاره به وجود 593هزار و 576 جلد کتاب در کتابخانه‌ها، اظهار کرد: تعداد امانت کتابها در چهارماهه اول سال به136هزار و 83 می رسد.

حجت الاسلام والمسلمین جباری بیان کرد: بیشرین آمار امانت کتاب، در مرحله نخست در رده ادبیات شعر و رمان بوده و دومین رده مربوط به علوم دینی و مذهبی است.

وی تصریح کرد: در مرحله سوم نیز کتاب هایی با موضوع فلسفه و روانشناسی مورد توجه مخاطبان بوده و مباحث مربوط به جامعه شناسی و علوم اجتماعی چهارمین رده را در بین مراجعه کنندگان به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در خصوص بخش بریل خاطرنشان کرد: تعداد اعضا روشندل بخش نابینایان421 نفر است و تعداد کتابهای بریل به4250 و گویا نیز به5000 عنوان می رسد.

وی گفت: از فعالیت های این بخش می توان به شرکت روشندلان در بخش پویش مجازی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و برگزاری نشست های کتاب خوان و معرفی کتابهای خوب برای همه گروه های سنی همراه با نقد کتاب اشاره کرد که مورد توجه رسانه ها و نویسندگان و .... قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین جباری عنوان کرد: در دیگر کتابخانه‌های عمومی استان قم، بخش کودک و نوجوان نیز با بخش های جذاب و ویژه برنامه هایی شاد با هدف جلب نظر کودکان به کتابخانه و انس نوجوانان به کتاب فعال است. همچنین این کتابخانه ها اقدام به برگزاری نشست های متنوع و شاد در قالب معرفی کتاب با کمک کتابداران حرفه ای و متخصص در حوزه کودک و نوجوان می کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: در گروه سنی بزرگسالان نیز با تشکیل کارگاه مهارت های ارتباطات میان فردی. ویژه بانوان، نشست هایی معنوی با موضوع قرآن و مهدویت و عترت پیامبر(ص) به روزترین ترین و مستندترین کتابهای دینی با حضور فعال جوانان معرفی و بررسی می شود. علاوه بر اینکه در کنار این کتابها, کتابهای دیگری همچون رمان و شعر و تاریخ با حضور کارشناسان نقد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین جباری یادآور شد: بخش ویژه ای برای نوسوادان عزیز نیز در نظر گرفته شده تا این اقشار هم با کتابهای تولید شده در نهضت سوادآموزی از نعمت خواندن بهره مند شوند. بخش نوسوادان در کتابخانه های روستایی و برخی از کتابخانه های شهری راه اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: قفسه های مخصوص نمایش کتاب که شامل تازه های نشر، کتابخوان، نورسیده ها و در حال حاضر منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه های عمومی استان قم موجود است.

وی افزود: نشست های کتاب خوان و نقد کتاب و آیین رونمایی از کتابها همراه با حضور نویسنده و ویژه برنامه های مناسبتی از دیگر برنامه های فرهنگی کتابخانه ها و اداره کل در طول سال است.

تمدید جشنواره کتابخوانی رضوی تا 10 مرداد
حجت الاسلام والمسلمین جباری سپس به تمدید جشنواره رضوی تا روز چهارشنبه 10 مرداد اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبال عموم، فرصت طلایی دیگری به علاقمندان به شرکت در این مسابقه داده شد تا در کاروان کتابخوانان رضوی نامشان ثبت شود.

وی اظهار کرد: این مسابقه به دو شیوه آنلاین و مکتوب و به صورت خانوادگی نیز برگزار می شود و پیشنهاد و تاکید ما شرکت در بخش الکترونیکی جشنواره با مراجعه به سامانه اطلاع رسانی razavi.iranpl.ir است.

وی خاطرنشان کرد:در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی 7 عنوان کتاب در رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال معرفی شده اند و همه سلیقه ها در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار