رئیس اداره مدیرت بحران سازمان جهاد کشاورزی همدان، گفت: در سال زراعی ۹۷ بیش از ۳۶۳ هزار و ۶۸ هکتار از اراضی استان دچار خسارت شده است.
کد خبر: ۶۳۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 31 July 2018
رئیس اداره مدیرت بحران سازمان جهاد کشاورزی همدان، گفت: در سال زراعی ۹۷ بیش از ۳۶۳ هزار و ۶۸ هکتار از اراضی استان دچار خسارت شده است.

به گزارش تسنیم، احد ظفری در جلسه ستاد بحران در شهرستان رزن با اشاره به سطح خسارت وارده به بخش کشاورزی استان همدان در اثر سرمازدگی، بارش تگرگ، طوفان، رعد و برق و آبگرفتگی، اظهار داشت:در سال زراعی ۹۷ بیش از‌۳۶۳ هزار و ۶۸ هکتار از اراضی استان همدان دچار خسارت شده است.

وی افزود: از این میزان خسارت وارد شده ۲۶ هزار و ۴۶۸ هکتار از باغات استان و ۳۳۶ هزار و ۵۷۰ هکتار از محصولات زراعی استان دچار خسارت شده است.

ظفری مبلغ کل خسارت وارده به محصولات کشاورزی استان همدان را بیش از ۷۷۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان خسارت به محصولات باغی و زراعی استان وارد شده است.

رئیس اداره مدیرت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سطح بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی ۹۶ و ۹۷ بیش از ۲۳ هزار و ۲۸۵ هکتار است، افزود:که استان همدان در بحث بیمه کشاورزی مقام دوم استان را دارد.

ظفری تاکید کرد: سطح محصولات بیمه شده در بخش زراعت ۲۳۰ هزار و ۵۲۹ و دربخش باغات بیش از ۲ هزار و ۳۲۳ هکتار است.

فرماندار رزن هم در این جلسه با بیان اینکه امسال سرمازدگی، بارش تگرگ و آبگرفتگی خسارت‌هایی را به مزارع کشاورزی و باغات شهرستان رزن وارد کرده است، اظهار داشت: بیش از ۱۱۵ هزار هکتار از اراضی و باغات شهرستان خسارت دیده‌اند.

سید رضا سلامتی گفت: سرمازدگی در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۸ فرودین ماه و بارش تگرگ و آبگرفتگی هم در تاریخ‌های ۵،۶ و ۱۳ اردیبهشت ماه و ۹ خرداد ماه موجب خسارت‌های زیادی به کشاورزان شهرستان رزن شده است.

وی افزود: ۱۱۳ هزار و ۵۸۱ هکتار از اراضی زارعی شهرستان با تولید ۱۰۹ هزار و ۶۸۴ تن و ۲ هزار و ۲۵۸ هکتار از باغات شهرستان با تولید ۸ هزار و ۵۱۴ تن در فصل زراعی ۹۶ و ۹۷ دچار خسارت سرمازدگی و بارش تگرک شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار