تابناک / درحالی‌که به دعوت ستاد نماز جمعه شهرستان لاهیجان قرار بود در آستانه روز خبرنگار مدیرمسئول پایگاه خبری با مردم سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان باشد این سخنرانی با فشارهای بیرونی لغو شد.
کد خبر: ۶۳۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۵ 04 August 2018

تابناک / درحالی‌که به دعوت ستاد نماز جمعه شهرستان لاهیجان قرار بود در آستانه روز خبرنگار مدیرمسئول پایگاه خبری با مردم سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان باشد این سخنرانی با فشارهای بیرونی لغو شد.

ظهر امروز به مناسبت روز خبرنگار و با دعوت ستاد نماز جمعه لاهیجان قرار بود مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی با مردم سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان لاهیجان باشد که علی‌رغم اطلاع‌رسانی قبلی این سخنرانی بنا بر آنچه که فشارهای سیاسی و … عنوان شده لغو شد.

لغو این سخنرانی در حالی اتفاق افتاده است که در پیامک ارسالی از ستاد برای مدیرمسئول با مردم از ساعت ۱۳:۰۸ تا ۱۳:۱۸ دقیقه برنامه سخنرانی تحت عنوان «رسانه، تعهد و جنگ نرم» تنظیم‌شده بود و مقام معظم رهبری نیز اولویت اصلی امروز کشور را مقابله با جنگ نرم دشمن دانسته اند.

جالب‌توجه آنکه تنها دقایقی قبل از زمان اعلام‌شده به مدیرمسئول «با مردم» که در نماز جمعه حاضرشده بود اعلام شد که این سخنرانی لغو شده است.

گفته می‌شود علاوه بر لغو سخنرانی مدیرمسئول پایگاه خبری «با مردم»، برنامه «خوانش پیام کوتاه روز خبرنگار» توسط مدیرمسئول پایگاه خبری گیل و دیلم دیگر پایگاه خبری نزدیک به ستاد نماز جمعه نیز لغو شده است.

هنوز علت این نوع حرکات برخلاف اصل وحدت و همدلی و این بی‌احترامی‌ها علی‌رغم دعوت قبلی از سوی ستاد نماز جمعه، مشخص نیست اما قطعا پای مخالفین دولت و برخی تندروهای سیاسی در میان است.

شایان‌ذکر است پایگاه خبری «با مردم گیلان» با مجوز رسمی از هیات نظارت بر مطبوعات حدود یک سال است که ارتباط بسیار نزدیکی با ستاد نماز جمعه داشته و اخبار این ستاد را نیز به‌صورت اختصاصی تولید و منتشر می‌کند.

 

دعوت از فعالین رسانه‌ای در آستانه روز خبرنگار کار ارزشمندی بود / دفتر امام‌جمعه دلیل لغو سخنرانی را اعلام کند / سخنران مراسم تجلیل از خبرنگاران مدیر مسئول «بامردم» خواهد بود
 

فرماندار لاهیجان با ابراز تأسف از لغو سخنرانی مدیرمسئول پایگاه خبری «با مردم گیلان» عنوان کرد: از شنیدن این خبر ناراحت شدم، از دفتر امام‌جمعه محترم می‌خواهیم که دلیل لغو سخنرانی مدیرمسئول یک پایگاه خبری استانی مجوز دار که دفتر خبری آن در لاهیجان واقع‌شده است را اعلام کنند.

 

امیر جانبازی در گفت‌وگو با خبرنگار «با مردم» در رابطه با لغو سخنرانی فعالین رسانه‌ای در شهرستان لاهیجان، عنوان کرد: دعوت از فعالین رسانه‌ای در آستانه روز خبرنگار توسط ستاد نماز جمعه کار پسندیده و ارزشمندی بود و از این بابت از آن‌ها تشکر می‌کنم.

وی افزود: هنگامی‌که خبر دعوت از فعالین رسانه‌ای برای سخنرانی در تریبون نماز جمعه را مشاهده کردم خوش‌حال شدم که در آستانه روز خبرنگار به رسانه‌ها این فرصت داده‌شده تا از این تریبون مقدس به بیان نظرات و سخنان خود بپردازند و صدای آن‌ها هم شنیده شود.

جانبازی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و جامعه، گفت: امروزه نقش رسانه‌ها در جامعه بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین وسیله‌های آگاهی‌رسانی همگانی هستند که جامعه را از اتفاقات، رویدادها، دستاوردها، حوادث و … مطلع می‌کنند

فرماندار لاهیجان با ابراز تأسف از لغو سخنرانی مدیرمسئول پایگاه خبری «با مردم گیلان» عنوان کرد: از شنیدن این خبر ناراحت شدم، از دفتر امام‌جمعه محترم می‌خواهیم که دلیل لغو سخنرانی مدیرمسئول یک پایگاه خبری استانی مجوز دار که دفتر خبری آن در لاهیجان واقع‌شده است را اعلام کنند.

جانبازی در پایان تأکید کرد: در جلسه‌ای که به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری و به ریاست خود بنده برگزار خواهد شد سخنران این مراسم مدیرمسئول پایگاه خبری با مردم خواهند بود.

 

ظاهرا عده‌ای تریبون‌های نظام را ملک مطلق یک طیف محدود سیاسی می‌دانند!

 

مشاور استاندار گیلان در امور جوانان به خبر لغو سخنرانی مدیران مسئول دو رسانه همسو با دولت ( با مردم و گیل و دیلم) در تریبون نماز جمعه لاهیجان واکنش نشان داد.

 

فرشاد نوروزپور از روزنامه‌نگاران و فعالین مطرح و شناخته شده رسانه‌ای و مشاور استاندار گیلان در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های امروز‌ نماز جمعه این‌ شهر گفته اند: «وقتی دولت و مجلس تماشاچی باشند، مردم باید به صحنه بیایند» بلافاصله هم تجمع‌ خودجوش! طلاب در محل برگزاری نماز جمعه علیه دولت و به اسم اعتراض به وضعیت اقتصادی برگزار شد و انبوهی از تهمت ها و دروغ‌هایی که در چند سال اخیر بارها از سوی امثال کریمی فردوسی، رسایی و ذوالنور مطرح و از سوی نهادهای رسمی از سه قوه تکذیب شده است از سوی سخنران برنامه مطرح شد. .

همزمان در نماز جمعه لاهیجان قرار بود به دعوت حجت الاسلام صدیق، مدیران مسوول دو رسانه همسو با دولت به بهانه روز خبرنگار قبل از خطبه ها سخنرانی کنند اما در غیبت امام جمعه شهرستان (که در بیمارستان بستری شدند) با دخالت‌های نامعلوم و پنهانی از این موضوع جلوگیری شده است!

در شرایط کنونی کشور که بیش از هر زمان دیگری وحدت بویژه میان نیروهای سیاسی دلسوز نظام و کشور ضروری است، این تفرقه افکنی ها بویژه در تریبونی که «نماد وحدت» است؛ تاسف بار و خطرناک است.

ظاهرا عده ای تریبون های نظام را ملک مطلق یک طیف محدود سیاسی می دانند!

راستی آقای علم الهدی؛ گویی‌ ماجراهای دی‌ ماه ۹۶ را فراموش کرده اید !

ضمنا از دردهای معیشتی مردم و مشکلاتی اقتصادی کشور گفتید؛ از پرونده ثامن الحجج چه خبر دارید؟!

 

 
منبع: تابناک
برچسب ها: لغو سخنرانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار