مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اجرای سند 2030 از سوی وزارت آموزش و پرورش ممنوع اعلام شده و به همین دلیل در هیچیک از مدارس دولتی و غیردولتی این استان مفاد این سند اجرا نمی شود.
کد خبر: ۶۳۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 05 August 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ قاسمعلی خدابنده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای این سند تحت هر عنوان و ماهیتی خلاف قانون است و قویا اجرای آن را در مدارس خراسان رضوی تکذیب می کنم
وی در ادامه به سرانه 4،2 متری فضای آموزشی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: میانگین این سرانه در کشور 5.2 متر است لذا استان در این زمینه عقبتر از کشور و بالاترین تراکم جمعیت دانش آموزی در خراسان رضوی مربوط به حاشیه شهر مشهد است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به موضوع مدارس فرسوده نیز اشاره و بیان کرد: یک سوم مدارس استان نیازمند تخریب، بازسازی و یا مقاومسازی است.
وی در ادامه همچنین دریافت هرگونه وجه اجباری در زمان ثبت نام مدارس دولتی را غیرقانونی اعلام و بیان کرد: با مدیران متخلف در این زمینه برخورد قانونی می شود اما باید به این نکته توجه داشت که سرانه پایین مدارس کفاف حل مشکلات را نمی دهد و کمک و مشارکت اختیاری والدین می تواند بخشی از مسائل را برطرف کند.
خدابنده افزود: ثبت نام در مدارس طبق برنامه و با نظارتهای لازم در حال انجام است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی همچنین پیرامون طلب آموزش و پرورش خراسان رضوی از شهرداری مشهد از محل عوارض نوسازی گفت: این طلب مربوط به سالهای 1391 تا 1395 به مبلغ 540 میلیارد ریال است که تاکنون پرداخت نشده و از سال 1395 تا پارسال نیز هنوز میزان بدهی محاسبه نشده است. روند قانونی در زمینه ضرورت پرداخت این بدهی از سوی شهرداری مشهد طی شده و پرداخت باید به زودی انجام شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: تحصیل در این دانشگاه و ورود به حرفه معلمی به معنای توقف در روند ادامه تحصیل نیست و دانشجویان امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند.
رمضانعلی نیری افزود: امسال دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی شش رتبه تک رقمی و 24 رتبه دو رقمی در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاهها کشور کسب کرده اند.
وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی دارای 2دوپردیس دانشگاهی دختران و پسران و چهار واحد دانشگاهی است و در چهار گروه دانشجویان پیوسته، ناپیوسته، پذیرفته شدگان آزمون استخدامی و دانشجویان ماده 28 دانشجو می پذیرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: این دانشگاه قطب رشته های علوم پایه در کشور محسوب می شود و جزو دانشگاههای برتر در زمینه اعضای هیات علمی است که با 66 عضو هیات علمی سرمایه مهمی از نظر نیروی انسانی متخصص دارد.
همچین در این نشست ضمن تجلیل از خبرنگاران و عکاسان فعال رسانه ها در حوزه آموزش و پرورش خراسان رضوی، دانش آموزان رتبه های برتر کنکور سراسری امسال و خانواده های آنان مورد تجلیل قرار گرفتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار