رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی نسبت به خطر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و ضرورت اقدامات پیشگیرانه در این زمینه هشدار داد.
کد خبر: ۶۳۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 05 August 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی عصر یکشنبه به نقل از دکتر علیرضا شهرام شرقی گزارش داد: هم اینک چند کانون آنفلوآنزای پرندگان در برخی استانهای کشور مشاهده شده لذا تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری در گله ها و مراکز تولید و پرورش طیور ضروری است.
وی افزود: بدین منظور مهمترین اقدامات پیشگیری از وقوع آنفلوانزای فوق حاد در سطح مزارع و گله های پرورش طیور توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی پیرامون مرغداران و فعالان صنعت طیور اعلام شده است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از بیماری توسط دامپزشکی استان در حال انجام و لازم است تنگناها و مشکلات اعتباری برای این منظور در اسرع وقت تامین شود.
وی گفت: ضروری است مرغداران از ورود پرندگان جدید به مزرعه پرورش با سابقه بیماری نامشخص و بدون پرونده بهداشتی ممانعت و از خرید جوجه یک روزه، پولت، دان و سایر نهاده های طیور از سایر استانها بدون اخذ مجوز از این اداره کل تا اطلاع ثانوی پرهیز کنند.
دکتر شرقی افزود: مرغداران می بایست هرگونه بیماری و تلفات را سریعا به مقامات رسمی دامپزشکی گزارش کنند و در بکارگیری سامانه امحاء مناسب و بر اساس موازین بهداشتی برای کود و لاشه های پرندگان مرده دقت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار