اهدای اعضای بدن بانوی مرگ مغزی ساکن قزوین در مشهد جان 6 بیمار نیازمند عضو را نجات داد.
کد خبر: ۶۳۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 05 August 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ دکتر حامد قضاوی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ترویج تغذیه با شیر مادر افزود: این در حالی است که شاخص استمرار تغذیه با شیر مادر تا 2سالگی، 62 درصد از کودکان مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را شامل می شود.
وی خاطرنشان کرد: شیر مادر مائده الهی است و هیچ نوزادی نباید از آن محروم شود، برنامه های ترویج تغذیه با شیر مادر از دهه 1370 در خراسان رضوی آغاز شد و ارتقای شاخص های مربوطه به طور جدی دنبال می شود.
وی با اشاره به برنامه های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: آموزش و مشاوره مادران باردار و شیرده پیرامون اهمیت تغذیه کودک با شیر مادر و آموزش نحوه شیردهی صحیح توسط پرستاران در بیمارستان ها بلافاصله پس از زایمان از جمله این برنامه ها است.
قضاوی با بیان اینکه برخی از مراکز خدمات جامع سلامت به تجهیزات کمک شیردهی مجهز شده اند، افزود: مادرانی که به کمک و مشاوره بیشتر احتیاج دارند به این مراکز ارجاع داده می‌شوند.
یک پزشک متخصص نوزادان نیز گفت: در دین اسلام تاکید فراوانی بر تغذیه با شیر مادر شده و مطابق آموزه های قرآنی، مادران باید بین 21 تا 24 ماه کودکان را با شیر خود تغذیه کنند.
دکتر جواد پریزاده افزود: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند در مقابل بیماری های مختلف و سرطان مقاوم ترند و باهوش تر از سایر کودکان بوده و کمتر بزهکار می‌شوند.
10 تا 16 مردادماه در کشور هفته ترویج تغذیه با شیر مادر نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار