این روزها شورای عالی استان ها به دنبال فراهم کردن زمین و ساختمان برای خود در شهر تهران است.
کد خبر: ۶۴۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 07 August 2018
به گزارش تابناک : ریاست تهرانی ها بر شورای عالی استان ها هم این شورا را پر توقع کرده و هم موجب شده تا روسا خود به دنبال گرفتن امتیازاتی از شهرداری شهر خود بروند.

شورای عالی استانها طی همه سالهای گذشته بجز یک دوره رییس تهرانی به خود دیده و این مهدی چمران و مرتضی الویری بودند که به هدایت شورا پرداختند.

همین موضوع سبب شده تا توقعات از شهرداری تهران بالا بگیرد و شورای عالی استان ها به دنبال تصاحب زمین و ملک شهرداری تهران باشد.

البته در این میان عده ای از اعضای شورای عالی نیز مخالف این موضوع هستند. 

 

مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسه علنی شورای شهر تهران پیشنهاد واگذاری حق بهره‌برداری ملکی واقع در خیابان بخارست به مدت 4 سال به شورای عالی استان‌ها را داشت که این پیشنهاد با رای اعضای شورای عالی شهر به تصویب رسید.

البته مطابق قانون شهرداری تهران هیچ الزامی به دادن زمین و ملک به شورای عالی استان ها ندارد و این شورا می تواند اقدام به خرید ملک کند.

 

نکته جالب اینجاست که هم اکنون شهرداری تهران با کمبود منابع مالی روبروست و اجاره همین ساختمان بخارست می تواند بخشی هر چند اندک از هزینه های شهرداری را تامین کند.

شهرداری تهران موظف به واگذاری ساختمان به شورای عالی استان‌ها نیست

محمد قانبیلی درباره واگذاری ملکی به وسعت 2 هزار متر از سوی شورای شهر تهران به شورای عالی استان ها اظهار داشت: این موضوع باید در کمیته انطباق فرمانداری تهران مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران این ملک به صورت 4 ساله و به عنوان حق بهره‌برداری واگذار شده است و این اقدام به عنوان توجه مدیریت شهری تهران به شورای عالی استان‌ها بوده چرا که سالیان سال است این شورا مکان مناسبی را ندارد.

عضو شورای استان‌ها با اشاره به اینکه شهرداری تهران وظیفه‌ای برای واگذاری ملکی به عنوان حق بهره‌برداری به شورای عالی استان‌ها نداشته است، گفت: نمایندگان شورای عالی استان‌ها هر ماه با مشکلاتی در خصوص برگزاری جلسات و کمیسیون‌ها مواجه بودند که امیدواریم به واگذاری این ملک حل شود.

قانبیلی بیان داشت: شورای عالی به دنبال ساخت ساختمانی است که جلسات خود را در آن برگزار کند و با وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور نیز مکاتباتی انجام شده و در زمان ریاست چمران قرار بود زمینی در شهر آفتاب به وسعت 2 هزار متر برای ساخت ساختمان شورای عالی استان‌ها اختصاص یابد که تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار