طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس کلید خورد، این در حالی است که به عقیده برخی روحانی جسارت لازم برای افشاگری را ندارد و این طرح موفق خواهد شد اما از سوی دیگر یک فعال سیاسی دیدگاه دیگری را مدنظر دارد.
کد خبر: ۶۴۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 07 August 2018
به گزارش تابناک : این روزها بحث سوال از روحانی در مجلس به تنش سیاسی مبدل شده که از یک سو برخی برای تسویه حساب سیاسی و برخی دیگر برای مقصر دانستن تمام و کمال دولت، این طرح را امضا کرده اند این در حالی است که به عقیده برخی باید روحانی دست به افشاگری بزند و عاملان اصلی نا بسامانی را به مردم معرفی کند. این در حالی است که این روزها اعتماد مردم از میان رفته و روحانی باید با مردم سخن بگوید اما نه با روش های گذشته؛ اعتماد مردم باید بازگردد و این مهم با رفتن به مجلس حل نخواهد شد از این رو برخی عقیده دارند روحانی برای اینکه با مردم سخن بگوید به مجلس می آید طرحی که به عقیده برخی با شکست رو به رو خواهد شد.
 
جواد آرین منش نماینده دور هفتم و هشتم مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح سوال نمایندگان از رییس جمهور گفت: برابر اصل ۸۸ قانون اساسی در هرمورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور در باره یکی از وظایفش سوال کنند موظف است ظرف حداکثر یک ماه در مجلس حاضر و به سوال یا سوالات نمایندگان پاسخ دهد که این امر از جمله ابزارهای نظارتی مجلس و هم از حقوق مسلم نمایندگان است
 
وی افزود: لکن در عرف جامعه و مجلسیان سوال از رییس جمهور معانی دیگری فراتر از سوال و جواب معمولی و رایج دارد و نوعی بازخواست و چالش میان محلس و دولت تلقی میگردد و مقصر دانستن دولت در کاستیها و ناکارمدیهاست.
 
آرین منش ادامه داد: همچنین بیانگر ایجاد شکاف و عدم هماهنگی دولت و مجلس در حل مشکلات و بعبارت دیگر توپ را در زمین دولت انداختن می باشد. 
 
نماینده دور هفتم و هشتم مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت:  همانطور که اطلاع دارید مجلس از رییس جمهور سوال کرده که علت "عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و افزایش شتابان نرخ ارز خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی" چیست.
 
این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: سوالاتی که ممکن است مردم از مجلس و یا دستگاه قضایی هم داشته باشند . مشکلاتی که همه بخشهای حاکمیت باید به آنها پاسخ بدهند و همگی در تحقق آن سهیمند.
 
آرین منش اظهار داشت:  پیش بینی میکنم طرح سوال از رییس جمهور بدلیل طرح در زمان نامناسب ، بده بستانهای میان نمایندگان و دولت، بیان حرفهای ناگفته رییس جمهور که جریانهای وابسته به طراحان سوال خارج از مجلس را به چالش خواهد کشید، توصیه هایی که بزرگان مبنی بر حفظ وحدت و آرامش خواهند داشت، سهیم بودن همه بخشهای حاکمیتی در نارساییهای مطرح شده ،در نظر داشتن ملاحظات بین المللی و منطقه ای و امنیتی ،عدم استقلال نمایندگان طراح سوال ودلایلی از این دست سوال از رییس جمهور به سرانجام نخواهد رسید واز دستور مجلس خارج خواهد شد.
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار