ابتدای حضور محمد علی نجفی شهردار تهران، حساب های شهرداری به دلیل عدم انجام تعهداتش به تامین اجتماعی مسدود شد این در حالی است که با حضور چند ماهه محمد علی افشانی این اتفاق برای دومین بار رخ داد و در پس آن خدمات شهری پایتخت با مشکل مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 07 August 2018
به گزارش تابناک : کمتر از یک سال است که بدهی های شهرداری با تامین اجتماعی سبب مسدود شدن حساب های شهرداری تهران شد این در حالی است که در سال گذشته این حساب ها به سرعت باز شد اما با رفتن معاون مالی شهرداری و استفاده تامین اجتماعی از آشفتگی تغییر مدیریت بار دیگر حساب های شهرداری تهران مسدود شد اما در پس این اتفاق چه حادثه ای در انتظار تهرانیان است؟
 
مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی حساب‌های شهرداری تهران را مسدود کرده است، گفت: سازمان تامین اجتماعی مدعی‌ست که 120 میلیارد تهران از شهرداری تهران طلبکار است و به همین دلیل حساب‌های این نهاد را مسدود کرده است.  
 
عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که چند حساب شهرداری توسط سازمان تامین اجتماعی بسته شده است، گفت: اکثر حساب‌های شهرداری بابت ادعای سازمان تامین اجتماعی مسدود شده است.
 
فراهانی این اقدام اسازمان تامین اجتماعی را با توجه به شرایط موجود به صلاح ندانسته و افزود: با توجه به شرایطی که در آن به سر می‌بریم و سازمان تامین اجتماعی و شهرداری هر دو دارای مشکلات مالی هستند، درست نیست که برای حل مشکلات مالی‌ دست به چنین اقداماتی زده شود.
 
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت شهرداری تهران مناسب نیست، افزود: اکنون دو هفته است که حساب‌ها مسدود شده و شهرداری نتوانسته است حقوق بسیاری از پیمانکاران فضای سبز شهری را پرداخت کند. در همین راستا جمع‌آوری زباله در تهران نیز دچار مشکل شده است. سازمان تامین اجتماعی مدعی‌ست که شهرداری تهران بدهی‌هایی در خصوص شرکت‌ها و موسسات وابسته به شهرداری تهران به این سازمان دارد. سازمان تامین اجتماعی معتقد است که همه نیروهای انسانی باید بیمه شده باشند و شهرداری تهران در بسیاری از جاها از نیروهای ساعتی، پاره وقت استفاده می‌کنند.
 
وی ا دامه داد: سازمان تامین اجتماعی براساس خوداظهاری مدعی طلب خود است البته شهرداری این طلب را قبول ندارد ولی با آنکه سازمان تامین اجتماعی همیشه با شهرداری تعامل کرده است این بار مجدد به دادگاه مراجعه کرده و نزدیک دو هفته است که اغلب حساب‌های شهرداری را مسدود کرده است.
 
رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت:  در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که  سازمان تامین اجتماعی مدعی بعضی از طلب‌ها از شهرداری تهران است و با اجراییه ارسال کردن موجب مسدود شدن بعضی از حساب‌های شهرداری می‌شود و در گذشته نیز این اتفاق افتاده بود. 
 
در این رابطه اما این سوال مطرح است که چنان چه تامین اجتماعی در پی وصول بدهی هایی است که با وجود رفتن معاونت مالی طی روزهای اخیر دچار آشفتگی است و اساسا شهرداری آنان را قبول ندارد تکلیف شهروندان چه می شود؟ جمع آوری زباله در زمره مسائل امنیتی و حائز اهمیت است که در صورت عدم انجام این مهم باید شاهد فاجعه در شهر در صورت ادام این روند باشیم. از این رو شهروندان قربانی اصلی عدم همکاری دولت با شهرداری هستند.
 
 
 
منبع : تیترشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار