عضو کمیته تخصصی موبایل اتاق اصناف ایران گفت: وضعیت ارزی صنف فروشندگان موبایل مشهد را بلاتکلیف کرده است.
کد خبر: ۶۴۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 07 August 2018

به گزارش تابناک : افشین اکبری اظهار داشت: هم اکنون تمام فروشندگان تلفن همراه در مشهد و سایر شهرهای بزرگ به صورت تعطیل درآمده‌اند چراکه سیاست‌های ارزی دولت در این زمینه به هیچ عنوان مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه ما در مورد تلفن همراه به هیچ عنوان تولید داخلی نداریم، خاطرنشان کرد: این کالا کاملا به واردات وابسته است و این روند به فروشندگان آن آسیب وارد می‌کند.

عضو کمیته تخصصی موبایل اتاق اصناف ایران ادامه داد: در یک و نیم ماه گذشته چندین بار تصمیمات دولتی در مورد تلفن همراه تغییر کرده و هیچ کدام رویه دائمی نبوده‌اند و هم اکنون کالاهای داخل گمرک که وارد شده‌اند نیز توقیف شده‌اند و هنوز برای آنها تصمیم گرفته نشده است.

اکبری خاطرنشان کرد: مجموعه عواملی در کنار یکدیگر سبب می‌شوند که کمبود کالا در بازار به وجود آید و تمام کسبه نیز بلاتکلیف باقی مانده‌اند و ادامه این روند سبب می‌شود که صنف فروشندگان تلفن همراه به طور کامل از بین برود.

وی با بیان اینکه هزار واحد صنفی در مشهد مقدس در حوزه فروش تلفن همراه فعالیت دارند، تصریح کرد: در طول 2 ماهه گذشته بر اثر مشکلاتی که در بازار به وجود آمده این تعداد 20 درصد ریزش داشته و اگر این روند ادامه داشته باشد میزان این ریزش‌ها تا 80 درصد افزایش می‌یابد.

عضو کمیته تخصصی موبایل اتاق اصناف ایران بیان کرد: علاوه بر هزار نفر صاحب واحد صنفی 5000 نفر نیز در این واحدها مشغول به کار هستند که جمع آوری این واحدها این تعداد از افراد را بیکار می‌کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار