با اعلام رسمی آغاز دوباره تحریم‌های نفتی ایران از سوی آمریکا، بازار نفتِ نگرانِ عرضه واکنش نشان داد و قیمت نفت به 74.15 دلار در هر بشکه رسید.
کد خبر: ۶۴۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 07 August 2018

به گزارش تابناک : به علت اعلام اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان بزرگ نفت در جهان که می‌تواند عرضه جهانی نفت را کاهش دهد، قیمت نفت امروز افزایش یافت.

نفت برنت 40 سنت افزایش 74.15 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 21 سنت افزایش 69.22 دلار معامله شد.

بانک ای ان زد در یادداشتی برای مشتریان خود نوشت:«اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، عاملی اصلی افزایش قیمت نفت در کوتاه مدت است. حدودا 600 هزار بشکه تا 1.5 میلیون بشکه نفت در روز از بازار کم خواهد شد.»

«در نتیجه، علی‌رغم افزایش تولید اوپک برای جبران این کاهش عرضه، بازار نفت با کمی عرضه مواجه خواهد شد.»

بسیاری از کشورها نظیر هم پیمانان آمریکا در اروپا و چین و هند با این تحریم‌ها مخالفت کردند اما دولت آمریکا گفته است که خواهان توقف خرید نفت از ایران است.

یک مقام ارشد آمریکایی دیروز گفت: «این سیاست ماست که بسیاری از کشور هرچه زودتر خرید نفت از ایران را به صفر برسانند. ما در حال کار بر روی هر کشور مورد به مورد هستیم اما هدف ما کاهش درآمدها و ورود ارز به ایران است.»

بانک فرانسوی سوشیئت جنراله نیز اعلام کرد عرضه مناسبی نفت در بازار فیزیکی نفت خام بود اما «تحریم ایران یک میلیون دیگر نفت در روز از بازار خارج می‌کند.» این وضعیت بازار را با ظرفیت مازاد کمی برای کنار آمدن با اختلال‌های پیش‌بینی نشده مواجه می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار