رئیس هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی گفت: هیئت تیراندازی با کمان خراسان‌رضوی را با بدهی تحویل گرفتم و حتی خودکار هم در هیئت نداشتیم.
کد خبر: ۶۴۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 07 August 2018

به گزارش تابناک : تیراندازی با کمان در خراسان رضوی در گذشته از جایگاه ویژه‌ای برخوردار نبوده اما در حال حاضر این رشته یکی از رشته‌های پرطرفدار در استان است، همچنین خراسان رضوی یکی از استان‌های قدرتمند و دارای پتانسیل بالا در تیراندازی با کمان است.

محمود کریم‌زاده؛ رئیس هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی، در مورد جایگاه خراسان رضوی در کشور در بحث تیراندازی با کمان ذکر نکاتی را حائز اهمیت شمرد، همچنین در ارتباط با شرایط هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی در گذشته توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح آن را در متن زیر می‌خوانید:

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی به چه میزان در بحث مربی‌گری و داوری در کشور مطرح است؟

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی در بحث مربی‌گری و داوری اقدامات بسیاری را انجام داده و نتایج آن را نیز مشاهده کرده است، این هیئت داوران و مربیان قدرتمندی داشته که تمامی آنها به مسابقات و کلاس‌های مختلف اعزام می‌شوند، هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی از نظر داوران در سطح کشور مقام دوم است.

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی در بخش معلولان چه اقداماتی انجام داده است؟

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی برای معلولان عزیز نیز برنامه‌هایی تدارک دیده و اقدامات بسیاری انجام داده است، این دسته ازافراد در این ورزش استعداد زیادی داشته و می‌توانند در این زمینه پیشرفت کنند، معلولان فعال در ورزش تیراندازی با کمان از لحاظ توانایی در دنیا مطرح هستند و می‌توانند در سطوح بالایی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

آیا هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی توانایی برگزاری مسابقات کشوری را دارد؟

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی می‌تواند در هر زمانی که منابع مالی را فراهم سازد میزبانی مسابقات کشوری را بر عهده بگیرد، در حالی که هیئت‌های برخی از استان‌ها حتی در صورت وجود بودجه کافی قادر به انجام چنین فعالیتی نباشند، دلیل سهولت بر عهده گرفتن میزبانی توسط هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی، پتانسیل بالای ورزشکاران استان است.

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی مبحث استعدادیابی را چگونه دنبال می‌کند؟

سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از چندین رشته مختلف اعم از بسکتبال، والیبال و تیراندازی با کمان استان را در محل شهید بهشتی دعوت کرده و با برگزاری رقابت میان آنها در رشته‌های خود امتیازدهی کردند، افراد مستعد را شناسایی کرده و به هیئت‌های مربوطه دعوت کردند.

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی نیز در ادامه بحث استعدادیابی را دنبال و در برنامه مذکور برای ورزشکاران تیراندازی با کمان شناسنامه تعیین کرد، در حال حاضر بسیاری از آنها زیر پوشش هیئت به فعالیت می‌پردازند، پس از آن برنامه‌ای در ارتباط با استعدادیابی توسط هیئت تشکیل شده و مورد استقبال افراد مختلفی قرار گرفت.

استعدادیابی هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی با چه محوری تشکیل شد و چه نتایجی داشت؟

شناسنامه برای افراد بسیاری تشکیل شد و حتی افراد حائز امتیازات کم نیز ثبت نام شدند؛ چرا که آنها نیز به این رشته رجوع کرده و به آن علاقه دارند و با این تفاسیر می‌توانند پیشرفت کنند، به عنوان مثال یکی از ورزشکاران در بخش بانوان توسط استعدادیابی به این ورزش روی آورده و در حال حاضر به صورت جدی این ورزش را دنبال می‌کند.

ورزشکار فعال در نیشابور در حال حاضر در چه مقطعی قرار دارد؟

در حال حاضر طبق ملاحظات کارشناسان، این ورزشکار در آینده می‌تواند یکی از افرادی باشد که در جهان مطرح شود، فدراسیون تیراندازی با کمان نیز خواستار به کارگیری وی است، این ورزشکار حدود 13 سال سن داشته و در بخش بزرگسالان به فعالیت می‌پردازد.

ورزش تیراندازی با کمان ویژه چه سنی است؟

تیراندازی با کمان ورزشی همه جانبه بوده و تمامی افراد در سنین مختلف اعم از اشخاص دارای 50 سال و نظایر افراد می‌توانند در آن شرکت کنند، هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی با توجه به علاقه و استعداد بالای ورزشکاران استان، سعی بر پیشرفت در تمامی مقاطع در دو بخش آقایان و بانوان دارد.

تاکنون چند نفر از افراد حاضر در خراسان رضوی توسط استعدادیابی به ورزش تیراندازی با کمان روی آوردند؟

تاکنون حدود 300 نفر توسط استعدادیابی به تیراندازی با کمان روی آوردند و در مراحل مختلف آن فعالیت می‌کنند، در استعدادیابی سال گذشته تعداد افراد ثبت نام شده 270 نفر بود و امسال این تعداد افزایش یافته است، هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی در موضوع استعدادیابی امور مختلفی را در مشهد انجام می‌دهد.

چگونه می‌توان آمار افراد مستعد تیراندازی با کمان را در خراسان رضوی افزایش داد؟

در صورت انجام امور استعدادیابی در سایر شهرستان‌ها اعم از گناباد، بجستان و نظایر آنها آمار افراد مستعد افزایش می‌یابد اما هنوز این اتفاق محقق نشده است، برای افراد ساکن در سایر شهرستان‌های استان نیز تیراندازی با کمان هم تراز بسکتبال و والیبال است، این هیئت می‌تواند در آینده در دنیا مدال‌آور باشد.

البته برخی از شهرستان‌ها با هیئت استان هماهنگ هستند که از آنها می‌توان به سرخس اشاره کرد، پالایشگاه شهید هاشمی نژاد در سرخس تاکنون در امر استعدادیابی توانسته اقداماتی انجام دهد، همچنین اداره کل ورزش و جوانان نیشابور نیز برای ورزشکاران خود برنامه ریزی کرده و با برگزاری استعدادیابی افراد مختلفی را به هیئت نیشابور ورزشی دعوت کرده است.

باشگاه ارجن نیشابور نیز همپای ورزشکاران شهرستان خود بوده و به آنها کمک رسانده است، به عنوان مثال پوریا حاجی بیگلو؛ ورزشکار تیراندازی با کمان نیشابور، توسط استعدادیابی با ورزش خود آشنا شده و در حال حاضر در اردوی تیم ملی حضور دارد، در صورت تحقق این امر در سایر شهرستان‌ها می‌توان بیش از وضعیت کنونی پیشرفت کرد.

ورزش تیراندازی با کمان سنتی در خراسان رضوی چه جایگاهی دارد؟

در حال حاضر تیراندازی با کمان سنتی از دو سال گذشته راه اندازی شده و مجید عباسپور رئیس کمیته این ورزش است، تیراندازی با کمان در بخش محلی مورد استقبال بسیاری از افراد ساکن شهرستان‌های خراسان رضوی بوده و موفقیت‌های بسیاری در این زمینه به دست می‌آید.

چه تعداد ورزشکار به صورت حرفه‌ای زیر پوشش هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند؟

در حال حاضر 120 ورزشکار به صورت حرفه‌ای و مداوم زیر نظر هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، آنها در مسابقات گوناگون با سطوح مختلف شرکت می‌کنند، تمرینات خود را با جدیت پیگیری کرده و سعی بر ارتقاء سطح خود دارند، هیئت نیز برای تحقق اهداف آنها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی در چه وضعیتی قرار دارد؟ آیا شرایط موجود در هیئت نسبت به قبل بهبود یافته است؟

روزی که به عنوان رئیس هیئت تیراندازی با کمان خراسان رضوی انتخاب شدم حتی یک خودکار در هیئت نبود، بدهی‌های بسیاری پیش از ورود بنده وجود داشت که مجبور به پرداخت آنها شدم، اعضای هیئت با برنامه‌ریزی توانستند امور را سر و سامان و اقدامات ویژه‌ای انجام دهند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار