مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: عملکرد رسانه ها همچون تیغ دو لبه در مدیریت بحران است به همین دلیل رسانه می توانند نقش آفرینی خوبی در مدیریت موثر در بحرانها داشته باشند.
کد خبر: ۶۴۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ 07 August 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ دکتر سیدمجتبی احمدی  اظهار داشت: تاثیر این عامل به دلیل همین جایگاه و نقش دوجانبه رسانه در بحرانها وارد ادبیات امدادی شده و رسانه در بهبود بخشیدن و یا ایجاد خلل در روند مطلوب فعالیتهای مدیریت سوانح مورد توجه جدی قرار دارد.
وی در ادامه همچنین گفت: در کشور ما حوادث و سوانح متولی واحد ندارد و همین نقصان موجب شده 'اصل تاب آوری' به عنوان یکی از اصول مهم در مقابله با کاهش آسیبهای ناشی از حوادث بطور کمرنگ مورد توجه قرار گیرد.
مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی افزود: همچنین شاهد رشد کمی موسسات خیریه و فعال در خدمات عام المنفعه در سطح کشور هستیم که این امر نیز موضوع خدمات عام المنفعه را دچار چالش کرده است.
وی ادامه داد: طبق قانون همه کمکهای مردمی در زمان بروز حوادث باید به جمعیت هلال احمر تحویل داده شوند. در زلزله کرمانشاه با وجود مشکلاتی که پیش آمده بود مردم اعتماد خود را به هلال احمر نشان دادند و کمکهای خوبی برای حادثه دیدگان جمع آوری شد.
احمدی گفت: عملکرد هلال احمر خراسان رضوی در مدیریت زلزله پارسال در فریمان و هدایت افکار عمومی در این زمینه موجب تسهیل و بهبود روند امداد و کمک رسانی و این امر با همکاری خوب رسانه ها میسر شد.
وی افزود: با هدف آشنایی تخصصی خبرنگاران با اصول خبررسانی در زمان بروز حوادث و بحرانها دوره آموزشی رسانه و مدیریت بحران ویژه خبرنگاران در حال برنامه ریزی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار