رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: هدفگذاری مشخصی در حوزه صرفه جویی آب خراسان رضوی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۴۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 08 August 2018

به گزارش تابناک : علی شریعتی‌مقدم اظهار داشت: موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب تنها با اعمال فشار قابل مدیریت نبوده و باید برای افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش آب هم یکی از مواردی است که باید مد نظر قرار گرفته شود و افرادی که طرح‌هایی در این حوزه دارند می‌توانند با مراجعه به کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آن طرح‌ها را مطرح کنند تا اقدامات لازم برای جذب سرمایه‌گذار آنها صورت گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما از نظر منابع آبی در وضعیت بسیار نامطلوبی هستیم و به هیچ عنوان فرصت نداریم به همین علت باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن براساس مطالعاتی که در مراکز تحقیقاتی انجام شده برای کاهش مصرف آب برنامه‌ریزی کرد.

شریعتی مقدم با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست، تصریح کرد: ما شاهد این هستیم که اقدامات ضد محیط زیستی امروز هزینه زیادی را برای ما به وجود آورده و به همین علت باید به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین ارزش اقتصادی آب نیز باید در نظر گرفته شود چراکه در نظر گرفتن ارزش اقتصادی آب می‌تواند به بهبود وضعیت فعلی در حوزه مصرف بسیار کمک دهنده باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه باید توجه به مسئله امنیت غذایی و میزان مصرف آب را در تعادل نگاه داشت، خاطرنشان کرد: نباید در هیچ کدام از دو طرف این مسئله زیاده‌روی شود چرا که در این صورت ممکن است برخی از چالش‌ها برای اقتصاد کشاورزی به وجود بیاید.

شریعتی مقدم با بیان اینکه تاکنون هدف دقیقی برای برنامه صرفه‌جویی در مصرف آب بیان نشده تصریح کرد: این برنامه باید با توجه به وضعیت مشخص هر دشت و منطقه جغرافیایی مشخص شده و برای اجرایی شدن آن اقداماتی در دستور کار قرار بگیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار