شهردار تهران به مناسبت روز خبرنگار، از اصحاب رسانه دعوت کار و پای درد دل آنان نشست. محمد علی افشانی در این نشست به صحبت های همیشگی در خصوص روز خبرنگار پرداخت.
کد خبر: ۶۴۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 09 August 2018

به گزارش تابناک : محمد علی افشانی به مناسبت روز خبرنگار به پاسداشت این روز پرداخت و از خبرنگاران خواست تا انتقادات خود را در این رابطه گفتند اما شاید آقای شهردار به ادامه حرف های شعاری مبادرت کرد.

وی در این رابطه تصریح کرد: خبر به معنای آگاهی است و اساساً انسان‌ها زمانی که آگاهی‌شان ارتقا می‌یابد به درجات بالای انسانی دست پیدا می‌کنند و آن کسانی که در این حوزه قدم بر می‌دارند و به معنای واقعی کلمه خبرنگار باشند و رسالت خبری خود را به نحو احسن انجام بدهند حتماً انسان‌های بزرگی هستند و روز خبرنگار را به آنها تبریک می‌گویم.

شهردار تهران تصریح کرد: البته همیشه مناسبت‌های ما مصادف است با شهادت افراد بزرگ به عنوان مثال روز معلم به مناسبت شهادت آیت الله مطهری نامگذاری شده است و روز خبرنگار نیز به مناسبت شهادت صارمی نامگذاری شده است.

افشانی بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف خبرنگاران و کسانی که در این حوزه هستند جهت دادن به جامعه است و آنها چشم بینای مسئولان هستند و هم صدای رسای مردم و تمام کسانی که مسئول هستند باید با این نگاه به خبرنگار بنگرند که وی صدای مردم هستند.

وی در ادامه با اشاره به این که یکی از مهمترین کارکردهای خبرنگاری آگاهی‌بخشی است، ادامه داد:خبرنگاران بیشتر از دو موضوع چیز دیگری انتظار ندارند و از آن جمله می‌توان به آزادی و حرمت داشتن به معنای واقعی کلمه اشاره کرد.

شهردار تهران ادامه داد: برای مسئولان هم هیچ نعمتی بالاتر از نقد نیست. البته نقدی که با صداقت و راستی همراه باشد و اگر به درستی نقد صورت بگیرد به طور قطع نعمت بزرگی برای مسئولان خواهد بود.

افشانی گفت: بنده خودم اعلام می‌کنم خبرنگاران را اصلاح‌گران جامعه می‌دانم و در واقع نویسندگان و خبرنگاران بزرگ نقش‌شان هدایت‌گری است.

وی در ادامه این مراسم جایگاه خبرنگاری را جایگاه بزرگی عنوان کرد و گفت: نقد رابطه معکوسی با میزان فساد دارد و هر میزان نقد آزاد باشد قطعاً فساد در جامعه کم‌تر می‌شود و این موضوع بلعکس نیز وجود دارد.

شهردار تهران ادامه داد: خبرنگاران فضای نقد می‌خواهند و البته این نقد باید با فضای حرمتی آنها همراه باشد و بنده تنها زمانی رنج می‌برم که مبنای نقد دروغ باشد و در واقع دروغی ساخته می‌شود و روی آن نقدی می‌شود.

افشانی با بیان این که در بسیاری از موارد صاحبان قدرت و ثروت کسانی که منافع خویش را بر جامعه ترجیح می‌دهند، شایعه می‌سازند گفت: متاسفانه خیلی از افراد نیز نادانسته به این افراد کمک می‌کنند و در واقع آن کسانی که فکر می‌کنند می‌توانند مسیر جامعه را با دروغ و نقدهای نادرست به جلو ببرند قطعاً چند صباحی میدان‌دار خواهند بود و دیری نخواهد گذشت که جامعه متوجه خواهد شد که آنها به دنبال منفعت شخصی خود هستند.

وی ادامه داد: جامعه ما نیازمند قلمزنان آگاه و کسانی است که به فکر منافع عمومی و جامعه خویش باشند و کسانی که منافع عمومی را به منافع خویش ترجیح می‌دهند حتماً در این بخش به دنبال سود شخصی خود هستند.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به شعارش در این دوره از مدیریت شهری بیان کرد: شهر زیست پذیر - شهروند مشارکت‌پذیر شعاری است که بنده در این دوره مطرح کردم و حتماً از خبرنگاران می‌خواهم که برنامه بنده را بخوانند و نقد کنند و نقدهای خود را برای بنده بفرستند و قطعا بنده نیز با دقت لازم نقدهای شما را خواهم خواند.

افشانی با بیان این که امروز جامعه ما بیش از هر چیز دیگری به امید نیازمند است، گفت: ما در شرایط کنونی و شرایط نسبتا دشوار نیازمند امید هستیم و با امید می‌شود در جامعه نقش‌آفرینی کرد.

وی در پایان با اشاره به ارتباطش با خبرنگاران بیان کرد: امیدوارم این ارتباط هر روز بهتر از روز گذشته باشد و این ارتباط دوطرفه باشد و بنده به عنوان شهردار به شخصه آنچه را که اعتقاد دارم به زبان می‌آورم و امیدوارم این ارتباط ادامه داشته باشد.

این در حالی است که شهردار تهران با سخنان شعاری در رابطه به این روز سعی در پاسداشت و حمایت از خبرنگاران کرد اما شاید از هر خبرنگار حوزه شهری سوال کنید در خصوص پاسخگویی آقای شهردار پاسخ منفی بدهد. همان گونه که هر یک از خبرنگاران شاهد بودند در اولین نشست خبری آقای شهردار که پس از دو ماه از روی کار آمدن وی برگزار شد اجازه طرح سوال به همه خبرنگاران داده نشد از سوی دیگر، برخی معاونین آقای شهردار از خبرنگاران به عنوان رانت بگیر یاد کرده که نه تنها بر کنار نشده بلکه در این روز هم عذرخواهی در این رابطه نکردند؛ از این رو لازم است به جای اقدامات شعاری به اصل ماجرا که تکریم خبرنگار و اعتماد بدان هاست اهتمام ورزید.

 

 

 

منبع : تیترشهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار