با توجه به تذکرات شورای شهر تهران نسبت هدر رفتن منابع آب خام در نحوی آبیاری بوستان هاو فضای سبز شهر تهران و متعاقب آن ابلاغ بخشنامه زمان آبیاری اما همچنان شاهد عدم رعایت آن از سوی شهرداری مناطق و پیمانکاران حوزه فضای سبز در مناطق 22گانه شهر تهران هستیم.
کد خبر: ۶۴۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 09 August 2018
به گزارش تابناک : کاهش منابع آب در تهران یکی از مشکلات این روزهای شهر تهران در فصل گرم تابستان است. با توجه به هشدارهایی که متولیان نسبت به مصرف بهینه منابع آب اعم از شرب و خام داده اند، شورای شهر تهران نیز در هفته های گذشته تذکراتی به سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران مبنی بر هوشمند سازی سیستم آبیاری فضای سبز و بوستان های شهری دادند.
 
این در حالی بود که علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران نیز در جلسه علنی شورا و بعد از آن در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که به تازگی بخشنامه ای را مبنی بر زمان آبیاری فضای سبز شهری به مناطق 22گانه شهر تهران ابلاغ کرده است.
 
بر اساس این بخشنامه مناطق و به ویژه پیمانکاران فضای سبز و نگهداشت بوستان ها موظف بودند تا از ساعت 18 بعدازظهر تا 6 صبح اقدام به آبیاری فضای سبز شهری کنند.
 
به اعتقاد مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران تعیین این زمان به دلیل جلوگیری از تبخیر آب تعیین شده است.
 
با توجه به ابلاغ این بخشنامه اما در هفته های اخیر پیگیری های خبرنگار تیتر شهر حکایت از عدم رعایت این بخشنامه از سوی شهرداری مناطق و به ویژه پیمانکاران حوزه فضای سبز شهرداری تهران دارد.

در این رابطه در تاریخ نهم مردادماه سال جاری تیتر شهر گزارشی تحت عنوان « دهن کجی شهرداری منطقه 3 و سازمان بوستان ها به بخشنامه شهرداری» منتشر کرد که بر مبنای آن عدم رعایت بخشنامه مذکور گوش زد شده بود. این درحالی است که شهرداری منطقه 3 نیز جوابیه ای تحت عنوان « آبیاری فضای سبز منطقه طبق بخشنامه شهرداری انجام می شود» به تحریریه تیتر شهر ارسال شد که طی آن روابط عمومی این منطقه به صراحت اعلام کرد که بخشنامه شهرداری تهران در رابطه با زمان آبیاری فضای سبز رعایت می شود.


این در حالی است که بررسی های اخیر خبرنگار تیتر شهر نشان می دهد که در منطقه 6 شهرداری تهران نیز به رغم ادعای مدیران، بخشنامه مذکور از سوی شهرداری این منطقه و پیمانکاران مربوطه رعایت نمی شود.
 
بی توجهی شهرداری منطقه 6 به زمان آبیاری بوستان های شهری+ فیلم
 
استفاده بی رویه از آب در زمان آبیاری بوستان لاله  باعث هدر رفت آب خام در این منطقه از شهرداری تهران شده است.
 
حال سوال این است که آیا واقعا بخشنامه زمان آبیاری پارک ها و فضای سبز شهر تهران واقعا بخشنامه ای است که برای اجرایی شدن از سوی مدیرعامل سازمان مربوطه ابلاغ شده است یا اینکه بخشنامه مذکور تنها روی کاغذ ضمانت اجرایی داشته و در جواب پیگیری های خبرنگاران ابلاغ شده است و ارزشش دیگری ندارد!
 
 
 
 
 

 

 
00:0001:03

spaceplay / pause

 

qunload | stop

 

ffullscreen

shift + slower / faster

volume

 

mmute

seek

 

 . seek to previous

12… 6 seek to 10%, 20% … 60%

 
 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار