کارگردان مشهدی بیان کرد
کارگردان نمایش «دریاچه قو» گفت: در اجرای عمومی این اثر، سعی شده بخشی از نمایش با ادبیات ایرانی با هدف جذابیت بیشتر برای مخاطب تلفیق شود.
کد خبر: ۶۴۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ 12 August 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ رضا صابری ظهر امروز در نشست خبری که در کافه بلانش برگزار شد، با اشاره به‌محوریت مضامین ایرانی در نمایشنامه‌های خود طی سال‌هایی که در عرصه نویسندگی و کارگردانی تئاتر فعالیت داشته است؛ گفت: این بار، برخلاف گذشته، نمایشنامه‌ای خارجی و معروف را به‌روی صحنه نمایش می‌بریم که توسط ایلیچ چایکوفسکی نوشته شده، اما آن را با بخشی از فرهنگ ایرانی اسلامی تلفیق کردیم تا برای مخاطب جذابیت داشته و وی با این نمایش ارتباط خوبی برقرار کند.

کارگردان نمایش «دریاچه قو» با بیان اینکه این اثر در بسیاری از نقاط جهان اجرا شده؛ متذکر شد: ما سعی کردیم، این نمایش را در اجرای عمومی با ادبیات و فرهنگ ایرانی تلفیق کنیم، در این راستا، ما نیز با جسارت به‌سمت این مضمون که کاری جذاب با جلوه‌های بصری و فرم‌های زیبا است، رفتیم.

وی مشهد را یکی از قطب‌های تئاتر کشور معرفی کرد و افزود: مشهد به‌لحاظ تجمع هنرمندان فرهیخته و افتخارآفرینی آنها در جشنواره‌ها، قطب تئاتر کشور است.

صابری با ابراز تاسف نسبت به‌کم‌رونقی تئاتر دانشگاهی در مشهد؛ یادآور شد: دانشگاه فردوسی مشهد در سال‌های گذشته یکی از پایه‌های تئاتر دانشجویی کشور بوده، به‌طوری که آثار بسیاری را به‌روی صحنه نمایش برده، اما اکنون با وجود جشنواره‌هایی که در مشهد برگزار شده، هنوز نتوانسته وجه کشوری خود را بازیابد.

کارگردان نمایش «دریاچه قو» با ابراز خرسندی نسبت به‌اجرای نمایش‌هایی غنی و پررونق در مشهد طی سال‌های اخیر؛ اضافه کرد: حرکت به‌سوی خصوصی‌سازی در تئاتر، تعامل میان هنرمندان پیشکسوت و جوان همراه با برخی از حمایت‌های صورت گرفته از سوی مسؤولان از جمله عوامل مهم در رونق گرفتن تئاتر در مشهد است.

نمایش بخشی از زندگی مردم است

در ادامه این نشست، تهیه‌کننده نمایش «دریاچه قو» نیز تولید این نمایش را تجربه خوبی دانست و گفت: با وجود استقبال خوب مردم مشهد از اجرای عمومی تئاتر در این کلانشهر، بازهم سوددهی نمایش‌ها در این‌گونه از اجراها از جمله چالش‌های هنرمندان تئاتر مشهد محسوب می‌شود.

مسعود حکم‌آبادی با بیان اینکه اجرای نمایش «دریاچه قو» از سه‌شنبه 23 مرداد ماه سال جاری در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز می‌شود؛ تاکید کرد: قیمت بلیت این نمایش بسته به‌انتخاب نوع صندلی آن، 15 تا 25 هزار تومان است.

وی نمایش را بخشی از زندگی مردم دانست و افزود: امیدوارم، با وجود محرومیت از تبلیغات شهری، عدم همکاری شهرداری در زمینه اصلاع‌رسانی و مجوز نگرفتن پوسترها، از نظر مالی و معنوی اتفاق خوبی برای اجرای این نمایش در مشهد بیفتد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار