رئیس دانشگاه آزاد واحد تایباد:
رئیس دانشگاه آزاد واحد تایباد گفت: اکنون این مرکز ظرفیت پذیرش 1500 دانشجو را دارا است و 700 صندلی خالی به دلیل کمبود دانشجو دارد.
کد خبر: ۶۴۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 13 August 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ مجیدرضا رضوی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که  در محل دانشگاه آزاد تایباد برگزار شد، اظهار کرد: بحران صندلی‌های خالی در دانشگاه‌ها و پذیرش دانشجو آینده نگران کننده‌ای را برای نظام آموزشی شهرستان رقم می‌زند.
 
وی به عوامل دخیل در این کاهش اشاره کرد و افزود: کاهش جمعیت، توزیع نامتقارن دانشجو و رشته، گسترش شعبات دانشگاه‌ها، سیاست‌های نادرست در زمینه افزایش مراکز آموزش عالی، ناامیدی به وضعیت اشتغال و وضعیت اقتصادی خانواده‌ها از مهم ترین دلایل خالی بودن صندلی در مراکز آموزش عالی است.
 
رضوی ادامه داد: 65 درصد دانشجویان این واحد را بانوان تشکیل می‌دهند و از 26 رشته تحصیلی موجود به دلیل کمبود دانشجو تنها 13 رشته تدریس می‌شود.
 
رییس دانشگاه آزاد تایباد بیان کرد: برای جذب دانشجو در برخی رشته‌ها که مدت طولانی راکد مانده تا 50درصد تخفیف شهریه در نظر گرفته شده است.
 
وی به پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون کنکور اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد واحد تایباد در مهر و بهمن‌ماه سال تحصیلی 97 – 98 در برخی رشته‌ها در مقطع کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته  پذیرش دانشجو دارد.
 
رضوی اضافه کرد: همچنین داوطلبانی که ساکن تایباد و مناطق اطراف این شهرستان هستند و قصد تحصیل بدون کنکور در این واحد آموزشی را دارند می‌توانند با توجه به شرایط و ضوابط موجود ثبت‌نام کنند.
 
این مقام مسئول اظهار کرد: رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، علوم تغذیه و بهداشت نه تنها در دانشگاه آزاد تایباد بلکه در هیچ کدام از واحدهای دانشگاه آزاد پذیرش بدون کنکور ندارند و علاقه مندان به پذیرش در این رشته‌ها باید از طریق ثبت‌نام در کنکور سراسری این مرکز اقدام نمایند.
 
وی از راه‌اندازی مرکز آموزشی سما در این واحد خبر داد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده مجوزهای رسمی برای راه‌اندازی مرکز آموزشی سما در پایه‌های پیش دبستانی 1 و 2 و همچنین 6 ساله ابتدایی دریافت شده و برای اولین بار این مرکز مفتخر است در شهرستان آموزش دانش‌آموزان با امکانات فضای آموزشی هوشمند و شرایط تدریس دروس به دو زبان را انجام دهد.
 
دانشگاه آزاد واحد تایباد از سال 1383 به صورت رسمی کارخود را آغاز کرده است و تاکنون 2400 دانشجو از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند. همچنین یکی از افتخارات این مرکز در سال گذشته میزبانی از دو شهید گمنام بود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار