نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: استانداری خراسان رضوی به‌توسعه فرودگاه نیشابور ایراد می‌گیرد، ولی حاضر نیست، نکات مثبت را ببیند.
کد خبر: ۶۴۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ 14 August 2018

به گزارش تابناک : حمید گرمابی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل شورای شهر نیشابور گفت: در پی سفر رئیس جمهور به‌نیشابور، برای بیمارستان سوم نیشابور ۲۰۰ میلیارد ریال، ورزشگاه انقلاب ۱۵۰ میلیارد، منطقه تاریخی عطار و خیام ۵۰ میلیارد، دانشگاه نیشابور ۴۰ میلیارد، شهر کهن و شادیاخ ۴۰ میلیارد و افلاک‌نمای نیشابور ۱۰۰ میلیارد ریال بودجه تصویب شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌بودجه ۷۰۰ میلیارد ریالی سفر رئیس جمهوری اختصاص داده به‌خراسان رضوی؛ بیان کرد: از این مبلغ حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال به‌نیشابور تخصیص می‌یابد و این مبلغ هنوز قطعی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برای فرودگاه نیشابور، تحقیقات گسترده‌ای انجام دادم، با بررسی تعداد بلیت‌های هواپیمای خریداری شده از نیشابور به‌این نتیجه رسیدم، ظرفیت پروازهای احتمالی تکمیل می‌شود و برای ساخت این فرودگاه اعتباری حدود یک هزار میلیارد ریال نیاز است، ولی در استانداری نظرات منفی بسیار زیاد بود.

مسؤولان استانداری خراسان رضوی مخالف ایجاد فرودگاه در نیشابور هستند

گرمابی با اشاره به‌اینکه این طرح فرودگاه بر اساس تحقیقات و بررسی‌های دقیق به‌صورت پروپوزال آماده است؛ تصریح کرد: یکی از ملزومات توسعه گردشگری نیشابور به‌علت وجود خیام و عطار، فرودگاه بوده، ولی دیدگاه مسؤولان استان منفی است، فقط تعداد بلیت‌های خریداری شده توسط نیشابوریان از آژانس‌های این شهر به‌مقصد تهران در هفته بیش از ۵۰۰ بلیت است و این شهر با پرواز روزانه یک فروند هواپیمای ATR می‌تواند با ظرفیت تکمیل فعالیت داشته باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از ایراداتی که به‌توسعه نیشابور می‌گیرند، نزدیکی آن به‌مشهد است، ولی حاضر نیستند نکات مثبت نزدیکی را ببینند، استانداری و سازمان برنامه و بودجه ادعا می‌کنند که بودجه‌ای زیاد نیاز دارد و تحقیقات و پروپوزال را قبول ندارد.

وی افزود: برخی مسؤولان یک سری اعداد و ارقام بسیار زیاد مطرح می‌کنند و احساس می‌کنم، درباره اعدادی که صحبت می‌کنند، آگاهی ندارند.

گرمابی با اشاره به‌مشکلات نیروگاه شهر نیشابور؛ افزود: موسسه عسگریه که سهامدار اصلی فرودگاه از وزارت نیرو حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال بدهکاری دارد و این موضوع سبب شده، مزایا و اضافه کار کارکنان آن عقب بیفتد.

دلایل امضای عدم اظهار نظرهای مسؤولان 

عضو کمسیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به‌سئوال خبرنگار فارس در نیشابور در رابطه با امضای طرح عدم اظهار نظر مسؤولان در مورد مسائل بین‌المللی؛ خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد، عدم مشخص نبودن مسؤولیت‌ها است.

وی گفت: چون ممکن است، برخی مسؤولان از حساسیت‌ها به‌طور کامل آگاه نباشد، این اظهار نظرها ممکن است، مشکلاتی را ایجاد کنند.

گرمابی با اشاره به‌صحبت‌های ترامپ؛ عنوان کرد: یکی از ایراداتی که رئیس جمهور آمریکا به‌ما می‌گیرد، این است که همه در کشور ما اظهار نظر می‌کنند و مسؤول اصلی مشخص نیست، در حالی که خود آمریکا نیز همین طور است، ترامپ سخن از مذاکره بدون پیش‌شرط و وزیر خارجه حرف از پیش‌شرط می‌زند و این ایراد به‌ما وارد نیست.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح آزاد راه حرم تا حرم و برخی مشخصات آن به‌برخی علت‌ها محرمانه اعلام شده، ولی قول داده‌اند از کم‌ترین فاصله با نیشابور عبور کند.

2 هزار نفر در کشور با قانون جدید بازنشسته می‌شوند

وی با اشاره به‌طرح بازنشستگی مدیران تاکید کرد: با این طرح موافقم و بهتر است، این مدیران استراحت کنند و فرصتی برای ورود مدیران جوان به‌سطح میدانی و بالای کشور ایجاد شود، طبق آماری که دارم، در نیشابور دو نفر، استان هشت نفر و در کل کشور حدود 2 هزار نفر شامل این قانون می‌شوند.

گرمابی عنوان کرد: جهاد کشاورزی، دانشکده علوم پزشکی و نیروی انتظامی بیشترین همکاری‌ها را داشته‌اند، اما فرماندار به‌علت بزرگی کار مشکلاتی دارد و امکان نمره دادن وجود ندارد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌پویش فرزندت کجاست؟؛ تصریح کرد: خودم و همسرم در کانادا درس خوانده‌ایم و از کانادا پیشنهاد پناهندگی داشتم و می‌توانستم پناهنده شوم، ولی حتی یک لحظه به‌آن فکر نکردم، سه فرزند پسر دارم و همه رشته من را انتخاب کردند، پسر آخرم دانشجوی ترم اول مهندسی شیمی و پسر دوم دانشجوی مهندسی پلیمر دانشگاه امیر کبیر هستند و پسر اولم نیز دانشجوی دکترا مهندسی پلیمر بورس یکی از دانشگاه‌های آمریکا است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار