هفته چهارم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و پرسپولیس صدرنشین در خانه به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود و استقلال میهمان پارس جنوبی جم است.
کد خبر: ۶۴۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 15 August 2018

به گزارش تابناک : دیدارهای هفته چهارم در حالی برگزار می شود که فضای فوتبال همچنان تحت تاثیر تنش های رخ داده روی سکوها در دو بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان و استقلال و تراکتورسازی تبریز است. انگار تماشاگران فوتبال ایران فراموش کرده اند که برای لذت بردن از فوتبال به ورزشگاه می آیند نه برای جنگ و سنگ پرانی! با این حال همه امیدوارند که دوباره آرامش به سکوها بازگردد و کانون هواداران باشگاه ها بیش از گذشته به وظایف فرهنگی خود عمل کند. رسانه‌ها نیز کمپین مخالفت با خشونت در ورزشگاه ها را به راه انداخته‌اند اما در نهایت تماشاگرانی که به ورزشگاه می‌روند باید در ورزشگاه اصول اخلاقی را رعایت کنند.

در این هفته ۵ تیم پدیده، استقلال، ذوب آهن، سپاهان و پیکان به دنبال صدرنشینی هستند و این تیم‌ها منتظر یک لغزش کوچک شاگردان برانکو هستند تا جانشین این تیم در صدر جدول شوند.

نگاهی به دیدارهای این هفته می اندازیم:

سپیدرود - پدیده؛  پرحاشیه‌ها مقابل شاگردان یحیی

سپیدرود همچنان درگیر حواشی مدیریتی و مالکیتی خود است ضمن اینکه کادرفنی این تیم هم در پایان هفته سوم لیگ برتر تغییر کرد تا شاهد سریع ترین تغییر مربیان در تاریخ لیگ برتر باشیم! اکنون این تیم که در رده آخر جدول است میزبان تیم پدیده ای است که اگرچه از نظر مالی شرایط بدی دارد اما کادرفنی با ثبات و با انگیزه ای دارد. پدیده به دنبال صید سومین برد متوالی خود در گیلان است و سپیدرود هم احتمالا برای نباختن بازی خواهد کرد. قرمزپوشان شهر رشت به جز هوادار پرشمار فاکتور قدرتمند دیگری برای مقابله با پدیده ندارند و شاید با حمایت هواداران سپیدرود بازهم امتیاز بگیرد. شاگردان یحیی گل‌محمدی هم خیلی زود خود را به رده دوم جدول لیگ رسانده‌اند.

پیکان - گسترش فولاد تبریز؛ در انتظار یک تساوی!

هر دو تیم باخت ندارند. پیکان دو مساوی و یک برد دارد و در رده پنجم جدول ایستاده و گسترش فولاد هم با سه مساوی پیاپی روی پله دهم جدول لیگ مستقر شده است. مجید جلالی و فیروز کریمی هر دو از سرمربیان قدیمی و با تجربه محسوب می شوند. از نظر مهره هم هر دو تیم بازیکنان تاثیرگذار خوبی دارند شاید به همین دلیل می‌توان پیش بینی کرد که این بازی هم مساوی تمام شود! زیرا یکی از کارشناسان معتقد بود که با شرایطی که تیم های ایرانی در لیگ برتر دارند باید انتظار داشت 80 درصد بازی های این فصل مساوی تمام شود! 

پارس جنوبی جم- استقلال تهران؛ آبی پوشان مقابل پرسپولیسی‌های سابق

این بازی فرصتی مناسب برای شاگردان شفر است که فاصله امتیازی خود را با پرسپولیس کم کنند و حتی آبی پوشان شانس صدرنشینی در لیگ را در صورت پیروزی مقابل پارس جنوبی دارند. پارس جنوبی تیم جوانی است که بازیکنان با انگیزه ای دارد و آنها می خواهند توانایی هایشان را در عرصه فوتبال ایران به نمایش بگذارند بنابراین سرمربی پارس جنوبی از نظر انگیزشی کار دشواری ندارد زیرا بازیکنانش بمب انگیزه هستند ولی او باید توانایی فنی خود را مقابل استقلال به نمایش بگذارد. پارس جنوبی فصل گذشته توانست استقلال منصوریان را 2 بر صفر در شهر جم شکست بدهد. آبی پوشان کار دشواری در ورزشگاه شهر جم خواهند داشت زیرا این تیم هواداران فراوانی دارد و تقریبا تمامی سکوهای ورزشگاه در اختیار تماشاگران میزبان است. استقلال با حضور بازیکنانی مثل مرتضی تبریزی، نومایر و ... تبدیل به تیمی قدرتمند شده است. پیروزی پر گل 3 بر صفر مقابل تراکتورسازی نشان می دهد که آبی پوشان تهرانی مدعی جدید قهرمانی هستند. پارس جنوبی هم تیمی است که می خواهد رتبه ای آبرومند در لیگ برتر کسب کند. در پارس جنوبی شماری از بازیکنان سابق پرسپولیس از جمله محمد نوری، محسن بنگر، روح اله سیف‌الهی و خود مهدی تارتار حضور دارند.

فولاد خوزستان - نساجی مازندران؛ یاران نکونام مقابل حریف فولادی

فولاد خوزستان به دنبال برد خانگی به مصاف نساجی می رود که هنوز در این فصل پیروز نشده است. فولادی ها با حفظ کادرفنی فصل گذشته به دنبال کسب رتبه ای آبرومند در لیگ برتر هستند اما نساجی هدف اصلی اش بقا در لیگ برتر است. هدفی که با توجه به نتایجی که نساجی گرفته خیلی به ان نزدیک نیست! دو امتیاز از 3 مسابقه نتیجه مطلوبی برای این تیم پرهوادار نیست. شاگردان نکونام کار دشواری در گرمای اهواز خواهند داشت. عبور از فولاد راحت نخواهد بود.

تراکتورسازی تبریز- سایپا؛ قرمزپوشان تبریزی به دنبال برد

تراکتورسازی با مالک جدیدش و هزینه های میلیاردی به امید قهرمانی وارد مسابقات لیگ برتر شد اما هنوز جان توشاک سرمربی قرمزپوشان تبریزی نتوانسته نتایج دلخواه هواداران پرشور تبریزی را کسب کند. برخی نیز تراکتورسازی را به استیل اذین تشبیه می کنند تیمی که با هزینه فراوان هیچ موفقیت در لیگ برتر ایران کسب نکرد اما تراکتورسازی یک تفاوت اساسی با استیل آذین دارد و آن هم حضور هوادارانی است که بیشتر از همه دلشان برای تیم محبوب تبریز می سوزد بنابراین قطعا با حمایت آنها تراکتورسازی به لیگ برتر بازمی گردد و از رده پانزدهم جدول جدا خواهد شد. قرمزپوشان تبریزی این هفته میزبان سایپا هستند تیمی که بسیار جوان و با انگیزه است. نارنجی پوشان تهرانی هفته گذشته مقابل ذوب آهن متوقف شدند و این هفته البته مساوی برای شان نتیجه بدی در تبریز محسوب نمی شود. توشاک هفته قبل بعد از باخت سنگین مقابل استقلال اعتراف کرد که مرتکب اشتباه شده است و اکنون توشاک باید مقابل علی دایی اشتباهش را تصحیح کند و اولین برد تراکتورسازی را رقم بزند. البته مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی هام تغییر کرد و علیرضا اسدی دبیر سابق فدراسیون فوتبال جانشین صادق درودگر شد.

ذوب آهن -سپاهان؛ دربی اصفهان

دربی اصفهان دیدنی خواهد شد بخصوص اینکه امیر قلعه نویی فصل گذشته هدایت ذوب اهن را برعهده داشت و اکنون به تیم رقیب پیوسته است. دو تیم همچنین نسبت به هزینه های یکدیگر گلایه هایی در رسانه ها داشتند و اکنون در میدان سبز  فوتبال باهم زورآزمایی خواهند کرد. هر دو تیم یک برد و دو مساوی کسب کرده اند. باید دید در این مسابقه کدام تیم اولین شکست را متحمل خواهد شد. قلعه نویی قطعا شناخت خوبی از بازیکنان ذوب آهن دارد و کار سختی برای آنالیز تیم سابقش ندارد ولی امید نمازی شاید به خوبی با تیم سپاهان و شگردهای مربیگری قلعه نویی آشنا نباشد. ذوب آهن در این فصل مرتضی تبریزی را ندارد ولی ادی هرناندز در دربی اصفهان می تواند یک مهره تاثیرگذار باشد.سپاهان با 6 گل زده قویترین خط حمله لیگ را تا این لحظه در اختیار دارد بنابراین سبزپوشان اصفهانی برای مهار این خط آتش کار دشواری خواهند داشت. 

پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان؛ برد راحت شاگردان برانکو؟

پرسپولیس و پیکان تنها تیم های بدون گل خورده لیگ هستند. سرخپوشان این هفته به مصاف تیمی می روند که هنوز یک گل هم نزده است. بنابراین روی کاغذ می توان یک برد راحت را برای پرسپولیس متصور بود مگر اینکه یاران عبدالله ویسی در این هفته متحول شده باشند. پرسپولیس هفته قبل در جو متشنج اهواز 2 امتیاز از دست داد ولی این بار آنها در ورزشگاه آزادی به میدان می روند که ورزشگاه خانگی شان است با خیال راحت به میدان خواهند رفت و مطمئن هستند که از روی سکوها مورد حمله! قرار نمی گیرند. البته تنش بین لیدرهای باشگاه با بازیکنان می تواند دوباره چالشی روی سکوها برای پرسپولیس ایجاد کند که در آنصورت شرایط به سود نفت مسجدسلیمان رقم بخورد. پرسپولیس با سوزاندن نفت می تواند در صدر باقی بماند وگرنه امکان دارد جایگاهش را در این هفته از دست بدهد. 5 تیم در کمین نشسته اند تا پرسپولیس دچار لغزش شود. بنابراین پرسپولیس این روزها بیشتر از هر چیزی به اتحاد و همدلی نیاز دارد همدلی که از داخل تیم تا روی سکوها باید به وجود بیاید.

صنعت نفت آبادان- استقلال خوزستان؛ دربی جنوب

دربی خوزستان می تواند جذاب تلقی شود البته نتایج 4 نماینده فوتبال خیز ایران در این فصل باعث تعجب و حیرت است زیرا هیچکدام از این تیم ها هنوز بردی به دست نیاورده اند. شاید در این دربی اولین برد تیم های خوزستانی رقم بخورد. نفت آبادان فقط یک گل در سه بازی زده و آبی پوشان هم 2 گل زده اند. باید منتظر ماند و دید در هوای گرم آبادان گل های زیادی در این بازی زده می شود یا دو تیم خوزستانی به مساوی قناعت می کنند.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته چهارم لیگ برتر:

پارس جنوبی جم- استقلال تهران- ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه:  تختی جم بوشهر
حسین زرگر – آرمان اسعدی – علی دودانگه – امیر عرب براقی
ناظر: محمود رفیعی

‏پیکان تهران- گسترش فولاد تبریز- ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه:  شهداء شهر قدس تهران
علی بای – محمدرضا منصوری – مهدی شفیعی – کمیل غلامی
ناظر: مسعود مرادی

‏سپیدرود رشت- پدیده مشهد- ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه:  سردار جنگل رشت
علیرضا فغانی – محمدرضا مدیر روستا – مهرداد نجفی – رضا کرمانشاهی
ناظر: ابراهیم میرزابیگی

‏فولاد خوزستان- نساجی مازندران- ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه:  غدیر ‏ اهواز
موعود بنیادی فر – جلیل شعرانی – علی احمدی – روح الله شریفی
ناظر: سعید بطحایی

‏جمعه 26 مرداد 1397‏
تراکتورسازی تبریز- سایپا تهران- ساعت : ‏19:45‏ ورزشگاه:  یادگار امام تبریز
محمدحسین زاهدی فر – مهدی عالیقدر – هادی طوسی – شاهو اصلانی
ناظر: حسین نجاتی

‏ذوب‌آهن اصفهان- فولاد مبارکه ‏- ساعت : ‏20:15 ‏ ورزشگاه:  فولاد شهر فولاد شهر اصفهان
وحید کاظمی – حسن یوسفی – قهرمان نجفی – جواد محمدی
ناظر: اسماعیل صفیری

‏صنعت نفت آبادان- استقلال خوزستان- ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه:  تختی آبادان
علی میرغفاری – رضا سخندان – محمد عطایی – پیمان فرخی مهر
ناظر: عبودسنگاشکن

‏پرسپولیس تهران- نفت مسجدسلیمان- ساعت : ‏20:30 ‏ ورزشگاه:  آزادی تهران
علی صفایی – رحیم شاهین – محسن سلطانی – سعید رحیمی مقدم
ناظر: محمدرضا فلاح

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار