وزیر دفاع سوریه در دیدار با هیات بلندپایه نظامی سازمان ملل متحد، درباره موضوع بازگشت نیروهای حافظ صلح این سازمان و استقرارشان در منطقه حائل در بلندی‌های جولان اشغالی گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۴۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 15 August 2018

به گزارش تابناک : «العماد علی عبدالله ایوب» وزیر دفاع سوریه، روز گذشته با یک هیات بلندپایه نظامی سازمان ملل متحد دیدار کرد. این هیات متشکل از ژنرال «فرانسیس فیب سانزیری» فرمانده نیروهای ناظر سازمان ملل متحد موسوم به «آندوف» در بلندی‌های جولان و مسئول قرارداد آتش‌بس سال 1974 میان دمشق و تل‌آویو، و ژنرال «کریستین لوند» رئیس ستاد مشترک نظارت بر توافق آتش‌بس سازمان ملل و مسئول قرارداد آتش‌بس و خطوط درگیری سال 1967 و هیات همراه بود.

طرفین در این دیدار درباره سازو کارهای هماهنگی میان دولت سوریه و فرماندهی نیروهای حافظ سازمان ملل درباره بازگشت نیروهای سازمان ملل به منطقه تماس و خط آتش‌بس سال 1974 رایزنی کردند.

در این نشست همچنین درباره گام‌هایی برای فعال‌سازی مجدد گذرگاه «قنیطره»، طبق قراردادی که ضامن عبور شهروندان سوری از بلندی‌های جولان به کشورشان تحت نظارت کمیته صلیب سرخ بین‌المللی است، گفت‌وگو شد.

طی ماه‌های اخیر، ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای همپیمان در عملیات نظامی علیه تروریسم، به پیشروی‌های گسترده‌ای در استان قنیطره و هم‌مرز با جولان اشغالی دست یافته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار