رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان بجستان:
در روزهای گذشته خبری مبنی بر حمله شغا‌ل‌های گرسنه به اداره محیط زیست شهرستان بجستان و از بین رفتن دو راس بز کوهی منتشر شد.علیرضا کیانی خبر حمله شغا‌ل‌های گرسنه به این اداره را تایید کرد.
کد خبر: ۶۴۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 15 August 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ در روزهای گذشته خبری مبنی بر حمله  شغا‌ل‌های گرسنه به اداره محیط زیست شهرستان بجستان و از بین رفتن دو راس بز کوهی منتشر شد. خبری که در هیاهوی  ماجرای باغ وحش وکیل‌آباد و حواشی آن گم شد. به همین بهانه به سراغ علیرضا کیانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بجستان رفتیم و از حواشی و چند و چون موضوع جویا شدیم.

علیرضا کیانی رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست شهرستان بجستان با تایید صحت این خبر گفت:  ما در مجاورت اداره محیط‌زیست بجستان پارکی داریم که در منطقه‌ای به وسعت 12 هزار متر فنس‌کشی شده است. در این منطقه اقدام به نگهداری از پرندگانی که محیط‌بانان ما در طبیعت یافته‌اند می‌کنیم که به دلایل مختلف آسیب دیده‌اند یا دچار مشکل هستند. همچنین چهارپایان و حیواناتی که از شکارچیان غیرمجاز توقیف می‌شوند نیز در این مکان نگهداری می‌شوند.

کیانی افزود: این منطقه بازدیدکننده زیادی دارد و اکثر دانش‌آموزان برای بازدید به این مجموعه می‌آیند. تصور ما این است که به دلیل سهل‌انگاری، درب این محوطه باز مانده و از آنجایی که در مجاورت ما شغال‌ها در حال رفت و آمد هستند با ورود به پارک اقدام به شکار و کشتن بزهای کوهی کرده باشند. این اتفاق در 12 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان بجستان همچنین با تکذیب وجود باغ پرندگان در منطقه اضافه کرد: این که گفته شده است باغ پرندگانی اینجا وجود داشته که از بین رفته است صحت ندارد. همین پارک ساخته شده در مجاورت اداره محیط زیست است که پرندگان ناتوان یا مریض در آنجا تا رسیدن به شرایط ایده‌آل و رهاسازی در طبیعت نگهداری می‌شوند.

کیانی همچنین پیرامون اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار این حادثه بیان داشت: هر چند از لحاظ ما مشخص نیست که شغال‌ها به‌علت باز بودن در مجموعه به داخل رخنه کرده‌اند یا از طریق بخش‌های معیوب فنس‌های اطراف، اما ما پس از این اتفاق اقدام به ترمیم فنس‌ها کردیم هرچند 12هزار متر وسعت نیاز به بودجه جدی برای ترمیم و بازسازی دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار