مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌خراسان‌رضوی گفت: جشنواره دوسالانه عکس ۲۸ مردادماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 15 August 2018

به گزارش تابناک : جعفر مروارید اظهار داشت: در راستای امضای تفاهم‌نامه با بنیاد سینمایی فارابی و دفتر همکاری‌های مشترک سینمایی در شهریور‌ماه سال جاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان را خواهیم داشت. حمایت از فیلم‌های بخش کودک و نوجوان را در سرفصل برنامه‌هایی سینمایی قرار دادیم و از تولید 2 فیلم کودک در این راستا حمایت خواهیم کرد.

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی با اشاره به تحقق دولت الکترونیک در بخش فرهنگی و مطبوعاتی گفت: سامانه چاپ و سامانه انجمن‌های ادبی راه‌اندازی شده است. در راستای دیپلماسی فرهنگی و همزمان با کاهش تصدی‌گری، به‌دنبال واگذاری فعالیت‌های فرهنگی به تشکل‌ها و تعامل و هم‌افزایی هستیم.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی عکس زیارت با همکاری انجمن عکاسان خراسان‌رضوی و همچنین برگزاری دوسالانه عکس را در نگارخانه رضوان به‌مناسبت روز جهانی عکس خواهیم داشت.

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی با اشاره به برنامه‌های نگارخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: جشنواره نمایش‌های دینی، نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی با رویکرد عفاف، حجاب و دفاع مقدس، در این نگارخانه برگزار می‌شود. همچنین دومین جشنواره موسیقی خنیاگران جام و هشتمین جشنواره موسیقی پیران چنگی با موضوع نشاط و امید برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد حمایت از کالای ایرانی گفت: در نیمه اسفند ماه سال جاری برگزاری نشست‌ها با موضوع فرهنگ و مد اسلامی را پیگیری می‌کنیم و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نخستین نمایشگاه طراحان مد با محوریت کشورهای اسلامی هستیم.

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی با اشاره به تغییر و تحول در اداره ارشاد خراسان‌رضوی، تاکید کرد: پویایی و تغییر تحول نیازمند هر سازمانی است و ما در جهتی حرکت می‌کنیم که رویکرد برنامه‌ها تغییر کند و افرادی که متناسب‌تر و کارآمدتر هستند فعال شوند و اگر لازم باشد تغییرات دیگری را هم انجام می‌دهیم. درصدد این هستیم که در برنامه‌ها تغییر ایجاد کنیم و معیارهای جدیدی را در عرصه فرهنگ و هنر داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب کاغذ گفت: تدبیری اندیشه شده و آقای سلطانی‌فر معاون مطبوعاتی عنوان کردند که تامین کاغذهای مورد نیاز انجام شود تا در ماه‌های آینده شاهد کمبودی در این زمینه نباشیم.

مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی با اشاره به وضعیت تئاتر استان گفت: نیاز به سرمایه‌گذاری در زمینه سالن‌های تئاتر داریم و نباید استعدادهای جوان و اجراهای آنها روی زمین بماند، این در حالی است که شهرستان‌های استان با همین کمبود به شکل مضاعف روبه‌رو هستند.

مروارید در پایان گفت: درحال حاضر 400 ناشر و انتشارات، 310 چاپ‌خانه، 143 مورد موسسه هنری تک منظوره، 83 موسسه فرهنگی چند منظوره، 700 کانون تبلیغات، 11 خبرگزاری ملی، 25 روزنامه سراسری، 86 انجمن در حال فعالیت هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار