تولیت آستان قدس رضوی:
تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست، گفت: محرومیت زدایی در نقاط مختلف کشور، اولویت جدی تولیت آستان قدس رضوی است.
کد خبر: ۶۴۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶ 19 August 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» در جریان دیدار با آیت الله«محمدرضا ناصری یزدی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان این‌که فقر به هیچ عنوان زیبنده جامعه اسلامی نسیت،‌ اظهار کرد: آستان قدس رضوی برنامه‌های اجرایی خود را حول سه محور عمومی تدوین و اجرایی کرده است.

وی افزود: تسهیل گری امر زیارت امام هشتم(ع) برای کسانی که به دلایل مالی توان زیارت امام رضا(ع) را ندارند اولین اولویت اجرایی در برنامه‌های تولیت آستان قدس رضوی است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که هیچ کسی نباید به دلیل مشکلات مالی از زیارت آستان مقدس حضرت رضا(ع) محروم باشد، گفت: خوشبختانه مفتخریم که تاکنون بیش از 700 هزار نفر در این ارتباط به حرم مطهر اعزام شدند.

آیت الله رییسی انجام کارهای پژوهشی و علمی را دومین ملاک اجرایی برنامه آستان قدس رضوی دانست و بیان کرد:‌ موسسات علمی و پژوهشی آستان قدس رضوی آماده همکاری و همراهی لازم با مجموعه‌های علمی کشور را دارند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 20 مدرسه خاص آستان قدس در مشهد فعالیت می‌کنند،‌ تصریح کرد:‌ محرومیت زدایی سومین ملاک اجرایی در برنامه تولیت آستان قدس رضوی است.

رییسی در ادامه با بیان این‌که هر کس که دل در گرو نظام و انقلاب دارد نباید فقیر باشد،‌ تأکید کرد: طبیعتا هیچ کسی فقر را نمی‌پسندد و مهم آن است که باید به تعبیر مقام معظم رهبری، اقدام و عمل صورت گیرد .

این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت تکیه بر ظرفیت‌های داخلی به ویژه نیروی انسانی کارآمد ایران خاطرنشان کرد: همان نیرویی که توانست ایران را در جنگ هشت ساله و برابر استکبار جهانی حفظ کند، قطعا الان هم می‌تواند ایران را در جنگ اقتصادی سربلند کند و زمینه‌ای به وجود آورد که اقتصاد ما با تکانه‌ها تکان نخورد و بیگانگان نتوانند اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار دهند .

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که یکی از وظایف جدی آستان قدس را رسیدگی به محرومان و فقراست خاطرنشان کرد: در سیره رضوی دست رد به سینه نیازمند زدن نیست و بلکه در سیره حضرت امام رضا(ع) و سایر امامان ما رسیدگی به فقرا و دستگیری از آنها بوده است .

رییسی با بیان این‌که شاید چند برابر امکاناتی که آستان قدس در خدماتش ارائه کرده از طرف خیران ارائه شده خاطرنشان کرد: مردم زمانی که ببینند کاری در حال انجام است خودشان به صحنه ورود پیدا می‌کنند و هر اقدامی که ما برای مردم انجام دادیم مشاهده کردیم که مردم مراجعه بیشتری داشتند و پیشقدم می‌شوند .

وی در پایان به فعالیت اردوهای جهادی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: دانشجویان در زمانی که درس‌هایشان تعطیل می‌شود اعلام آمادگی می‌کنند که در اردوهای جهادی حضور پیدا کنند و سخت‌ترین کارها را انجام دهند، اینها همه نشان دهنده آمادگی مردم برای مشارکت در فعالیت‌های مختلف است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار