رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس باید به صورت مصداقی بدانند که چند نفر از مسئولان دارای گرین کارت یا تابعیت مضاعف هستند.
کد خبر: ۶۴۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 19 August 2018

به گزارش تابناک : علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در جلسه علنی امروز (یکشنبه 28 مرداد) طی اخطاری پس از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از بررسی وضعیت افراد دو تابعیتی اظهار کرد: در این گزارش بیان شده که اطلاعات وزارت خارجه از افراد دو تابعیتی شامل قبل از سال 90 نمی‌شود در حالی که در این بازه زمانی حجم زیادی از اطلاعات در این زمینه وجود دارد که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد:‌ تعداد زیادی از متخصصان و کارشناسان ما یا گرین کارت و یا تابعیت مضاعف دارند، اما ما اطلاعات مصداقی و دقیقی از این مسائل نداریم.

سلیمی تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید به صورت دقیق و مصداقی بدانند که چند نفر از مسئولان کشور دارای تابعیت مضاعف و یا گرین کارت هستند و در صورتی که ما در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشیم، می‌توانیم رأی دهیم.

نماینده مردم محلات با اشاره به اینکه گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره دو تابعیتی‌ها ناقص است، اظهار کرد: این گزارش از حیث شناسایی خلأهای قانونی بسیار خوب بوده است اما در زمینه شناسایی افراد دارای گرین کارت یا تابعیت مضاعف عملکرد خوبی نداشته‌اند.

لاریجانی: وزارت اطلاعات لیست افراد دوتابعیتی را نوشته و به بنده دادند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: هدف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از ارائه گزارش درباره و ضعیت افراد دو تابعیتی و دارای گرین کارت، شناسایی خلأهای قانونی بوده است اما درباره مصادیق و افراد دو تابعیتی وزارت اطلاعات لیست کامل این افراد را آماده کرد و طی نامه‌ای به بنده داده است.

وی با بیان اینکه طبق نامه وزارت اطلاعات در حکومت کسی دارای تابعیت مضاعف نداریم اما در بخش خصوصی چنین افرادی وجود دارند، تصریح کرد: لیست این افراد به بنده ارائه شده است و ما هم آ‌ن را به کمیسیون امنیت ملی ارسال کردیم و این کمیسیون هم می‌تواند آن لیست را در اختیار شما نمایندگان قرار دهد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار