فرماندار مانه و سلمقان:
فرماندار جاجرم در آستانه برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی، گفت: خراسان شمالی یکی از پایگاه های اصلی حوزه نمایش در کشور است.
کد خبر: ۶۴۵۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 20 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ غلامرضا عوض زاده، با بیان استان خراسان شمالی یکی از پایگاه های اصلی حوزه نمایش کشور به شمار می رود، افزود: موفقیت در جشنواره های ملی، دینی و بین المللی خود گواه این ادعامی باشد و تئاتر رضوی موجب تقویت بیش از پیش تئاتر این استان فرهیخته شده است.

وی، با بیان اینکه هنرنمایش به عنوان مردمی ترین هنرها در بین هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر شناخته می شود، تصریح کرد: بی شک پرداختن به این مقوله یعنی پرداختن به تمامی نیازهای فرهنگی و هنری مردم و هنر دوستان این خطه از سرزمین می باشد.

عوض زاده با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به عنوان رویداد بزرگ هنری استان خراسان شمالی، اظهار کرد: این جشنواره فرصتی فراهم می آورد تا متولیان به نحو شایسته از این ظرفیت عظیم هنری در استان بهره برداری کنند در حالی که هنرتئاتر از دیر باز در این سرزمین و این شهرستان ریشه دوانده است و موفقیت هنرمندان استان در کشور گویای همین نکته می باشد.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی مانه و سملقان، ابراز خرسندی کرد: هم نام شدن نام رضوی و برچسب خوردن این نام به نام مقدس تئاتر بیش از پیش این نکته را تداعی می کند که گره خوردن فرهنگ دینی و رضوی و هنر باعث تاثیرات چند برابری خواهد شد.

عوض زاده، یادآورشد: این سرزمین از دیرباز با فرهنگ رضوی و اهل بیت (ع) خو گرفته است، تقارن این دو(تئاتر و فرهنگ رضوی) باعث تقویت بیش از پیش فرهنگ دینی مردم می شود.

وی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی از لحاظ فرهنگی و مردم شناسی با خراسان رضوی قرابت بسیاری دارد برگزاری این جشنواره ملی می تواند باعث تقویت احساس مذهبی، فرهنگی به اهل بیت (ع) در این استان شود.

عوض زاده، به نزدیکی برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: با برگزاری جشنواره تئاتر رضوی قطعا شاهد عطر خوش بوی حرم رضوی در این استان خواهیم بود.

سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی ٧، ٨ و ٩ شهریورماه سال جاری به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار