مدیرکل دفتر استعدادیابی وزارت ورزش:
مدیرکل دفتر آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر ایران در رده پایه در اواخر آبان ماه امسال گفت: با برگزاری این المپیاد طی چهار سال، 10هزار ورزشکار نوجوان نخبه شناسایی و ساماندهی می شوند.
کد خبر: ۶۴۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 20 August 2018

به گزارش تابناک قم، احمد سعادتمند یکشنبه شب درجلسه توجیهی برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ایران با حضور مسئولان هیات های ورزشی استان قم اظهار داشت: هدف این المپیاد پشتوانه سازی و حضور قوی ورزش در رده سنی نوجوانان وجوانان کشور است که به صورت منظم سالانه تا سال 2022 میلادی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پشتوانه سازی ورزشی در بسیاری از رشته ها مناسب حال کشور نیست تاکید کرد: از 1988میلادی تاکنون جمهوری اسلامی در هشت دوره از مسابقات المپیاد ورزشی حضور داشته است که در رده های پایه دردوره ها پنج هزار و 616 مدال توزیع شده که سهم ایران تنها یک مدال نقره احسان حدادی در پرتاب دیسک بوده است.

مدیرکل دفتر آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه بسیاری از تیم های ورزشی رشته های مختلف استان ها در لیگ های رده سنی نوجوانان و جوانان تیم ندارند اظهار داشت: نداشتن فرصت برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات کشوری باعث شده که از 22هزار ورزشکاری که از ایران به مسابقات بین المللی در سال های گذشته اعزام شده اند، 20 هزار ورزشکار موفق به کسب مدال نشوند.

وی با بیان اینکه المپیاد جوانان جهان در رده سنی 15 تا 18 سال برگزار می شود اظهار داشت: به منظور پشتوانه سازی و حضور قوی در سومین المپیاد جهانی نوجوانان ، مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ایران در رده سنی 12 تا 15 سال طراحی شده است.

مدیرکل دفتر آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه در 39 رشته ورزشی پسران و 29 رشته ورزشی دختران برگزار می شود گفت: مسابقات المپیک جوانان جهان الگوی برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ایران است.

سعادتمند با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات المپیاد جهانی جوانان در سال 2010 سنگاپور افزود: در نخستین دوره این المپیاد جمهوری اسلامی ایران در رده پنجم جهانی و در دوره دوم در سال 2014 چین در رده هشتم این رقابت ها قرار گرفته است که این تنزل جایگاه نشان از نداشتن پشتوانه در رده سنی نوجوانان و جوانان در کشور است.

وی با بیان اینکه 450 هزار نفر در این المپیاد حضور داشته و 23 هزار تن از برگزیدگان این مسابقات در قالب تیم های منتخب استانی به این المپیاد راه خواهند یافت تاکید کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته 2 هزار و 500 تن از ورزشکاران منتخب این المپیاد به عنوان نخبگان ورزشی برنامه ریزی ویژه ای صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر آموزش های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: طی چهارسال تعداد ورزشکاران نخبه کشور به 10 هزار تن افزایش می یابد که این ورزشکاران پشتوانه خوبی برای آینده ورزش کشور خواهند بود.

وی با بیان اینکه برای نخبگان ورزشی تسهیلات، اردوهای برون مرزی و برنامه ریزی ویژه ای در تمام ابعاد در نظر گرفته شده است ادامه داد: این المپیاد از 30 آبان ماه امسال همزمان با میلاد حضرت رسول(ص) تا 9 آذر در کل کشور برگزار می شود.

بانک اطلاعاتی ورزش کشور تشکیل شد

مسئول برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ، نیز در این جلسه با اشاره به حضور 32 فدراسیون منتخب در این المپیاد گفت: المپیاد استعدادهای برتر ورزشی ایران در 68 رشته پسران و دختران در قالب رشته های تیمی و انفرادی برگزار می شود.

رمضان دولو، با بیان اینکه 24 هزار ورزشکار و مربی در المپیاد استعدادهای برتر ایران، حضور خواهند داشت اظهار داشت: در این رقابت ها یکهزار و 857 مدال توزیع می شود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور، بانک اطلاعاتی ورزشکاران ، مربیان، داوران و پیشکسوتان کشور تشکیل شده است که این اقدام کمک شایانی به ورزش کشور می کند.

قم آماده میزبانی از 20 رشته ورزشی در المپیاد استعدادهای برتر کشور است

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به طراحی المپیاد ورزشی استعدادهای برتر ایران در وزارت ورزش و جوانان گفت: این المپیاد با طرحی جذاب و موثر پیاده سازی شده است که نقش مهمی در پشتوانه سازی ورزش کشور در رده های سنی نوجوانان و جوانان خواهد داشت.

حسن عابدی با تاکید بر اهمیت برگزاری المپیاد نخبگان به عنوان طرحی موثر و مهم در کشف استعدادهای برتر ورزشی و ایجاد انگیزه برای ورزشکاران ، اظهار داشت: قم علاوه بر استقبال از این طرح و برنامه ریزی برای حضور جدی در این المپیاد، آماده خود را برای میزبانی از یک تا 20 رشته ورزشی را دارد.

وی ادامه داد: قم از جمله استان های مستعد در برگزاری مسابقات المپیادی و کشوری است واین استان در بسیاری از رشته ها پیشرو کشور است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار