شهردار شیراز گفت: ناظران شهرداری شیراز به جد در پی شناسایی تخلفات هستند و اگر اعضای شورای اسلامی شهر هم تخلفی مشاهده کردند باید به صورت مستند اعلام کنند تا به آنها رسیدگی شود.
کد خبر: ۶۴۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 20 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حیدر اسکندرپور، دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به تذکر نایب رئیس این شورا مبنی بر عملکرد نامناسب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، افزود: تابستان امسال با مشکل جدی تامین آب برای آبیاری فضای سبز شهری روبه رو شدیم که تا کنون با مدیریت این وضعیت توانستیم تا حدودی مشکلات را پشت سر بگذاریم.
وی بیان کرد: سیستم آبیاری فضای سبز شهر شیراز مشکل جدی و ساختاری دارد و در گذشته زیرساخت های مدرن مورد نیاز این کار مورد استفاده قرار نگرفته است اما اکنون لازم است این کار صورت گیرد.
اسکندرپور ادامه داد: مدیریت شهری شیراز در گذشته نگهداری فضای سبز را به صورت حجمی به بخش خصوصی واگذار کرده به گونه ای که اکنون نیروی انسانی مسئول نگهداری و ناظر بر عملکرد بخش خصوصی نیز از بخش خصوصی تعیین شده که این روش صحیح نیست.
وی اضافه کرد: لازم است نظارت بر عملکرد و نگهداری فضای سبز را شهرداری انجام دهد که برای این کار یا باید نیروی جدید استخدام و یا اینکه نظارت را بر عهده شرکت های زیر مجموعه و از بدنه شهرداری واگذار کند.
شهردار شیراز اظهار داشت: زمانی که فضای سبز شهر شیراز با شهرهای دیگر مقایسه می شود بهتر است که اطلاعات زیرساختی شهرهای دیگر نیز مدنظر قرار گیرد.
اسکندر پور افزود: از 10 سال پیش شهرداری مشهد، شبکه آبیاری فضای سبز کل این شهر را به صورت مشترک احداث کرد و هم اینک فضای سبز این شهر با استفاده از 46 حلقه چاه آب به صورت شبانه آبیاری می شود.
وی اضافه کرد: در شهر شیراز 142 چاه آب برای آبیاری فضای سبز وجود دارد که متاسفانه به صورت جداگانه کار می کنند و به همین سبب در تابستان سال جاری برای آبیاری با مشکل کمبود آب مواجه شدیم به عنوان نمونه، چاه آب میدان دانشجو امسال خشک شد و مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرد.
اسکندرپور اظهار داشت: همچنین این مشکل در باغ های قصردشت به دلیل خشک شدن قنات هایی که آب مورد نیاز را تامین می کرد، ایجاد شد اما شهرداری شیراز با وجود اینکه در این زمینه وظیفه ای نداشت به 250 هکتار از باغ های این منطقه با تانکر آبرسانی کرد.
وی ادامه داد: ناظران شهرداری شیراز به جد در پی شناسایی تخلفات هستند و اگر اعضای شورای اسلامی شهر هم تخلفی مشاهده کردند باید به صورت مستند اعلام کنند تا به آنها رسیدگی شود.
اسکندرپور افزود: این شورا با شعار انسان محوری و فرهنگ روی کار آمده از این رو باید حرمت و شان افراد حفظ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار